معاون هماهنگ‌کننده سپاه:

حضور بسیجیان با دست خالی در میدان حماسه/ هنجارشکنی در دانشگاه‌ها برای انتقام از دانشگاه بود

سردار نقدی گفت: هنجارشکنی‌ها و اقدامات سخیفی که در دانشگاه‌های کشور مانند شریف، تهران و امیرکبیر صورت گرفت، انتقام صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از دانشگاه بود.
کد خبر: ۵۵۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵ - 23November 2022

حضور بسیجیان با دست خالی در میدان حماسه/ هنجارشکنی در دانشگاه‌ها برای انتقام از دانشگاه بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه عصر امروز در همایش دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران که با عنوان پیشگامان رهایی در حسینیه جماران برگزار شد، با اشاره به دستور امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین و سپس اقشار مختلف بسیج از جمله بسیج دانشجویی، اظهارداشت: بعد از دفاع مقدس و پس‌گرفتن تمام سرزمین‌هایی که به آن‌ها تجاوز شده بود، نوبت سازندگی شد.

وی با اشاره به دستاورد‌های کشور افزود: در آن دوران ۷۰ درصد بانوان کشور بی‌سواد بودند، اما الان اکثر دانشجویان ما را بانوان تشکیل می‌دهند و ۲۰ درصد اعضای هیئت علمی ما را زنان تشکیل می‌دهد. رتبه علمی کشور طی این سال‌ها از ۵۶ به ۱۵ رسیده است. آن روز بیشتر محصولات غذایی را از بیرون وارد می‌کردیم، اما امروز ۹۰ درصد محصولات غذایی را خودمان تولید می‌کنیم و تبدیل به صادرکننده شده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه تصریح کرد: کشور طی این دوران عیلرغم همه تحریم‌ها و سختی‌ها به جایگاه و رتبه بیستم اقتصاد جهان بر اساس آمار و رتبه‌های اعلامی موسسات غربی رسیده است؛ هر چند مشکلاتی هم هست.

سردار نقدی با اشاره به وقایع اخیر کشور گفت: در سال‌های دفاع مقدس از دادن سیم خاردار به ما دریغ می‌کردند و در آن اوایل عدوات جنگی ما غنایمی بود که در صحنه جنگ از عراقی‌ها به‌دست می‌آمد، اما بسیجی ما امروز با وجود اینکه آذوقه‌اش پر است، اما بدون سلاح در میدان حاضر می‌شود تا نشان دهد چه کسی ضد حقوق بشر است و آن‌ها را رسوا کنند.

وی تصریح کرد: شهید عجمیان نشان داد خشن و ضد حقوق بشر چه کسی است؛ شهید آرمان عزیز را زجرکش کردند برای اینکه در کوله پشتی‌اش کتاب مذهبی داشت این‌ها وارثان همان شاه هستند که وقتی کتاب مذهبی دست جوان ما می‌دیدند او را شکنجه می‌کردند.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: عظمت حماسه‌ای که امروز بسیجیان خلق می‌کنند از گذشته بیشتر است؛ اینکه با دستان خالی در برابر دشمن کینه‌ورز به میدان می‌رود، حماسه است.

وی با اشاره به عظمت و بصیرت ملت ایران که امروز زیر بار فشار روانی و رسانه‌ای غرب بروز پیدا کرده است، ادامه داد: با همه این سختی‌ها و هجمه‌ها دست رد به دروغ‌ها و فشار‌های موجود می‌زند. دشمن خیلی از افراد مشهور را استخدام کرده تا با حرف‌های نادرست و دروغ خود، مردم را به مسیر دلخواه آن‌ها بکشانند، اما مردم ما بصیرت دارند می‌فهمند و می‌دانند هرکسی باید در تخصص خودش حرف بزند.

سردار نقدی با طرح این سوال که علت این ماجرا‌ها و هجمه‌ها چه بود و آیا مسائل معیشتی و اقتصادی دغدغه بود یا کشته شدن یک خانم که البته در شعارهایشان این دیده نمی‌شود، گفت: همه وقایع رخ داده برای خانم مهسا امینی مقابل دوربین مشخص است. پرونده پزشکی، پزشکی قانونی و اسناد دیگر هم گویای همه واقعیت‌هاست، اما چرا کشور‌هایی که در قتل مردم خود و سایر کشور‌ها دست دارند از حقوق بشر دم می‌زنند.

وی افزود: هرکسی حرفی می‌زند، اما آمریکایی‌ها در پرونده حقوق بشر نباید حرفی بزنند، چون آن‌ها فقط در یک فقره در حمله به بیمارستانی در افغانستان مادر و کودکی تاره به دنیا آمده و کادر اتاق عمل بیمارستان را کشتند و صدایی از کشوری در نیامد؛ این‌ها نمی‌توانند به ما از حقوق بشر بگویند؛ شمایی که زندان ابوغریب گوانتانامو را راه انداختید، برای ما عزا نگیرید حتی رژیم سعودی نیز که پرونده قتل وحشیانه خاشقچی را در کارنامه دارد در اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۳۸ جوان و نوجوان را گردن زد یا انگلیس که در طول تاریخ جنایت‌هایی را انجام دادند نمی‌توانند از حقوق بشر حرفی بزنند.

سردار نقدی با بیان اینکه دلیل این هجمه‌ها حقوق بشر نیست، یادآور شد: دلیل اصلی این حوادث مولفه‌های قدرت انقلاب اسلامی که نسبت به سال‌های اول انقلاب افرایش یافته است. آمریکا امروز به جایی رسیده است که از افغانستان فرار می‌کند و کلی غنیمت جا می‌گذارد؛ آن‌ها ۴۳ سال است که می‌گوید انقلاب اسلامی نباشد، اما هست و یا ۱۲ سال است که می‌گوید بشار اسد نباشد، اما هست؛ حزب‌الله و حماس نباشد که هست. هر چه او می‌خواهد، نمی‌شود، اما هرچه جمهوری اسلامی می‌گوید، می‌شود.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تقویت مولفه‌های قدرت کشور گفت: هنجارشکنی‌ها و اقدامات سخیفی که در دانشگاه‌های کشور مانند شریف، تهران و امیرکبیر صورت گرفت انتقام از دانشگاه بود. چون تقویت مولفه‌های قدرت و بازدارندگی کشور حاصل اقدامات علمی و پژوهش‌های همین اساتید و دانشجویان است؛ لذا این اقدامات سخیف انتقام صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از دانشگاه بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه خطاب به دانشجویان گفت: وظیفه شما امروز امیدآفرینی و محاصره تبلیغاتی دشمن و تبیین حقیقت و واقعیت‌هاست برای اینکه روایت درست باید جای ناروایت‌هایی که ذهن و افکار مردم ما را تسخیر کرده، جای گیرد. مثلا وقتی در خارج از کشور مسئولی که دست در جیب مردم کرده دستکیر شود، نشانه شفافیت سیستم‌شان است، اما اینجا اگر برادر رئیس‌جمهور را بگیرند و پول‌های از دست رفته را هم از او بگیرند، می‌شود فساد جمهوری اسلامی؛ لذا در چنین عرصه‌ای باید تلاش و تبیین کنید.

محمدحسین کفعمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی هم در این مراسم گفت: امروز بسیج دانشجویی به‌دنبال ارائه نقشه امید و ارائه دستاورد‌های عملیاتی در کشور است.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار