یادواره سردار شهید «علی چیت سازیان» برگزار می‌شود

یادواره سردار شهید «علی چیت سازیان» و بیش از ۱۰۰ شهید واحد اطلاعات عملیات لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) استان همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ - 24November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، یادواره سردار شهید «علی چیت سازیان» و بیش از ۱۰۰ شهید واحد اطلاعات عملیات لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) استان همدان با حضور اقشار مختلف مردم در همدان برگزار می‌شود.

این یادواره امروز (پنج‌شنبه) سوم آذر همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار خواهد شد.

«علی چیت سازیان» معروف به «عقرب زرد» سال ۱۳۴۱ در همدان متولد شد. شجاعت، تیزهوشی و توانایی جسمی از خصوصیات بارز دوران کودکی او بود.

با فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی از طریق هنرستان وارد بسیج شد و در پادگان آموزشی قدس همدان آموزش‌های نظامی را گذراند. هوش و ذکاوت او درکسب فنون نظامی به قدری بود که در مدت کوتاهی به عنوان فرمانده نیروهای آموزشی انتخاب شد.

با آغاز جنگ تحمیلی، با تشکیل و قبول فرماندهی گردان انصار الحسین (ع) و به عهده گرفتن مسئولیت آموزش جنگ‌های کوهستانی در این گردان به منطقه عملیاتی رفت.

در عملیات مسلم بن عقیل با اینکه بیش از ۱۷ سال سن نداشت ۱۴۰ نفر از نیروهای بعثی را که به اسارت رزمندگان اسلام در آمده بودند از داخل خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد و شهامت و شجاعت خود را به اثبات رساند. علی چیت سازیان با تشکیل لشکر انصار الحسین (ع) به عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات این یگان برگزیده شد.

سرانجام این سردار ملی و سرباز فداکار اسلام عزیز در روز چهارم آذر ۱۳۶۶ در حین انجام یک ماموریت گشت شناسایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. قبل از او برادر دیگرش در راه دفاع از اسلام به درجه رفیع شهادت رسیده بود.

«کسی می‌تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم خاردارهای نفس خود گیر نکرده باشد.» از سخنان معروف شهید چیت سازیان است گه آیت الله خامنه ای در یکی از سخنرانی های خود به آن اشاره داشته‌اند.

یادواره سردار شهید «علی چیت سازیان» برگزار می‌شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار