مشاور رئیس جمهور سوریه:

دخالت مستقیم آمریکا نبود «التنف» در آستانه آزادسازی قرار داشت

شعبان اعلام کرد: آنچه در ایران رخ می‌دهد بخشی از طرح برنامه ریزی شده علیه محور مقاومت است.
کد خبر: ۵۵۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ - 24November 2022

دخالت مستقیم آمریکا نبود «التنف» در آستانه آزادسازی قرار داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سانا، «بثینه شعبان» مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: ترکیه به بهانه‌های واهی به دنبال نگه داشتن تروریست‌هایی که زیر چتر آن فعالیت می‌کنند در شمال غرب سوریه است و این از نظر بین المللی مردود است، زیرا هیچ کشوری حق ندارد که از امنیت خود در داخل کشور دیگر حمایت کند.

وی افزود: ترکیه به تعهدات خود با روسیه پایبند نیست و به دنبال بهانه برای اجرای طمع ورزی خود در اراضی سوریه و عراق است.

شعبان گفت: پس از شکست جنگ تروریستی علیه سوریه، ترکیه و آمریکا برای دفاع از عوامل و عناصر خود در منطقه وارد عمل شدند.

وی افزود: اگر دخالت مستقیم آمریکا برای حمایت از تروریست‌ها نیود، سوریه در شرف آزادسازی منطقه التنف بود. هدف امریکا قطع ارتباط میان سوریه و عراق و اردن و جدا کردن کشور‌های عربی از یکدیگر و محروم کردن آن‌ها از ارتباط طبیعی است و این بخشی از محاصره اقتصادی علیه ملت سوریه است.

شعبان تاکید کرد: هدف از جنگ‌هایی که غرب آنرا رهبری می‌کند، فروپاشی کشور‌ها از داخل و تشکل بلوک منطقه‌ای علیه این کشورهاست.

وی افزود: آنچه در ایران رخ می‌دهد بخشی از طرح برنامه ریزی شده برای شکستن محور مقاومت است. این در راستای راهبرد آمریکا شامل فرسوده کردن روسیه و ایران و ادامه محاصره اقتصادی سوریه است. روسیه امروز می‌جنگند تا جهان چند قطبی باشد.

درباره روابط با روسیه و ایران هم شعبان گفت: عملیات نظامی روسیه برای حمایت از دونباس ثابت کرد که روابط میان روسیه و سوریه محکم است.

وی از روابط خوب و بدون نقص سوریه با روسیه و ایران با سوریه سخن گفت.

مشاور رئیس جمهور سوریه با اشاره به پایداری کشورش علیه جنگ تروریستی، افزود: ما از فرهنگ و آینده خود علیه کشور‌های غربی که به دنبال هیمنه وسیطره بر کشور‌های ما و منطقه ما هستند، دفاع می‌کنیم.

شعبان گفت: سوریه بار دیگر یکپارچه خواهد شد و ما از اراضی خود چشم پوش نخواهیم کرد. جنگ امروز بیش از آنکه جنگ نظامی و اقتصادی باشد جنگ فکری است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها