رئیس جمهور:

مرزبانان فرهنگی مراقب هجوم دشمن به ارزش‌‌ها باشند/ مهلت دوماهه رئیسی برای راه‌اندازی بندر خشک اسلامشهر

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه حضور خود در شهرستان اسلامشهر در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد و گفت: بندر خشک اسلامشهر حداکثر تا دوماه باید راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۵۵۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ - 24November 2022

مرزبانان فرهنگی مراقب هجوم دشمن به ارزش‌‌ها باشند/ مهلت دوماهه رئیسی برای راه‌اندازی بندر خشک اسلامشهربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در ادامه حضور خود در شهرستان اسلامشهر در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در این جلسه اظهار داشت: فرهنگ ما آداب و رسوم ما برای مردم و جوان ها سرمایه بزرگی است، شهدا افتخارات برای ملت هستند و اساس قدرت و اقتدار ما هم وجود مردم و جوانهایی هستند که حاضر هستند مسئولیت بپذیرند و در مواجهه با دشمن به هیچ عنوان میدان را خالی نمی‌کنند این مهم ترین مولفه قدرت است و دلیل اینکه در این ۴۳ سال دشمن موفق نشده است همین مردم هستند که اساس آن هم فرهنگ و انگیزه و اندیشه مردم است که باید تلاش کرد این انگیزنه و اندیشه بماند و ارتقاء پیدا کند.

مرزبانان فرهنگی باید مراقب هجوم دشمن به ارزش‌های ملت باشند

رئیس جمهور افزود: در مقابل هجومی که به فرهنگ ملت به داشته های اعتقادات ملت وجود دارد باید مرزبانان فرهنگی مراقبت کنند، هم بشناسند ترفندهای دشمن را هم در حوزه دفاع و هجوم تلاش کنند که این سرمایه بزرگ فرهنگی حفظ شود.

وی با بیان اینکه باید مرز بانان فرهنگی مراقبت کنند از این ارزشها گفت: تعبیر رهبر انقلاب زمانی تهاجم و شبیخون فرهنگی بود اگر آن روز مرزبانان فرهنگی مراقبت می کردند و کار به درستی انجام می شد امروز شاهد برخی مشکلات نبودیم.

رئیس جمهور افزود: مدیران در صف مقدم ایجاد امید هستند، همه کسانی که در صف مقدم هستند باید ایجاد امید کنند، نه ایجاد امید در سخن، ایجاد امید در عمل، که مردم احساس کنند دارد مشکلاتشان برطرف می شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره با بازدید از بیمارستان نمیه کار اسلامشهر گفت: ۱۴ سال این بیمارستان طول کشیده است، نباید گذاشت که بیشترین ادامه پیدا کند، گزارش دوستان این است که سه شیفته دارند کار می کنند که نتیجه این شد که تا آخر سال بخش اول آن افتتاح می شود و ادامه آن بعد از چند ماه افتتاح می شود؛ یعنی با یک همتی و یک کار بسیجی همان کاری که بچه ها در جبهه ها کردند انجام شد.

رئیس جمهور با اشاره به پروژه مترو افزود: کار دارد دنبال می شود معاون اجرایی سه راه را پیشنهاد داده‌اند که هر کدام که امکان پذیر بود را انجام دهید.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان امروز مسئله اشتغال برای ما بسیار مهم است ادامه داد: باید کارگاه های نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانیم، خط قرمز ما برای کارخانه ها تعطیلی آنها است. اینجا باید زمینه ها به نحوی فراهم شود که بیکار در شهرستان نداشته باشیم. یکی از جاهای که می تواند کمک کند بیکار نداشته باشیم همین بندر خشک است، مسئولان بنشینن و مسائل مربوط به بندر خشک را حل کنند به نظر من تا حداکثر ظرف دو ماه بندر خشک راه اندازی شود. باید ظرف ۱۰ روز گمرکات در منطقه مستقر شود که این کار امکان پذیر هم هست.

مدارس فرسوده بازسازی شوند

وی در خصوص مدارس فرسوده گفت: بچه ها را نگذارید در مدارسی که به نحوی فرسودگی دارد که امکان خطر دارد وارد شوند، این کار باید به سرعت انجام شود، بچه ها نباید در ساختمان های فرسوده ای که امکان ریزش وجود دارد وارد شوند، اگر لازم است اعتبباری گذاشته شود، حالا چه خیرین مدرسه ساز اگر میتوانند کاری کنند اگر نه دولت انجام می دهد. لذا آن مدارسی که فرسودگی دارند در اولیت باشد.

یکی از وظایف ما ایجاد نشاط اجتماعی است

رئیس جمهور بیان کرد: اشاره کردید به ایجاد یک ارودگاه ارودیی و تفریحی در منطقه، که من معتقد هستم جزء یکی از کارهای مهم در منطقه است.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: امروز یکی از کارهایی که در کشور داریم نشاط اجتماعی است، که مورد هدف دشمن قرار گرفته است. مسئولان هم تا جایی که امکان دارد زمینه ایجاد نشاط را ایجاد کنند چرا که زمینه رشد اجتماعی است.

وی در خصوص هفته بسیج بیان کرد: هفته بسیج برای ما پیام دارد که بچه های بسیج روزی آمدند افتخار آفریدند و پیام آن این است که ما می توانیم، الان هم بچه های بسیج دارند در حفظ امنیت افتخار آفرینی می‌کنند.

رئیس جمهور افزود: اتکاء به خدا و اعتماد به نفس و داشته های خود رمز پیروزی ما است، دشمن هم دنبال این است که این شتابی که کشور دارد برای پیشرفت آن را کم کند، تمام تلاش خود را برای کند کردن این پیشرفت به کار گرفته است.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: مسئله اصلی ما افزایش سرمایه اجتماعی، حفظ حاکمیت دینی در کشور که خواسته شهدا است، مسئله اصلی حفظ نشاط اجتماعی بین مردم است لذا راه را گم کنید و عده ای دنبال پرت کردن هواس شما هستند.

در ابتدای جلسه علیرضا فخاری استاندار تهران اظهار داشت: اتصال خط مترو از پروژه های بسیار مهمی برای اسلامشهر می باشد که بخشی از مشکلات ترددی به تهران را رفع می کند، ساخت مرکز بهداشت و درمان یکی دیگر از خواسته های این مردم است که با بازدید رئیس جمهور امید است شاهد افتتاح سریعتر این پروژه باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار