قاضی‌زاده هاشمی در شبکه استانی قزوین:

تسهیلات اشتغال ایثارگران به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر استانی به قزوین در گفت‌وگو با برنامه زنده «چهلستون» شبکه استانی قزوین، فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد در خدمات‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۵۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ - 24November 2022

تسهیلات اشتغال ایثارگران به صورت غیرحضوری ارائه می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه چهارشنبه دوم آذرماه در سفر استانی به قزوین در گفت‌وگو با برنامه زنده «چهلستون» شبکه استانی قزوین گفت: قزوین شهر تمدن‌ساز و دارای سابقه تمدنی گسترده است. این استان محور تمدن و توسعه جغرافیایی در ایران است. استان قزوین خاک پاکی دارد که شهدای بسیاری را در آن پرورانده است. امیدوارم این مسیر و نقش‌آفرینی شهدا در آینده این استان ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اهداف سفر به استان قزوین، افزود: به منظور سفر استانی خدمت مردم استان قزوین حضور پیدا کردیم که در حوزه ایثار و شهادت پیشگام هستند. استان قزوین شهیدپرور و هنرپرور است و افتخار داریم در خدمت خانواده شهدا و ایثارگران هستیم. در این سفر چند برنامه از جمله زیارت خانواده ایثار و شهادت استان و تکریم این عزیزان انجام می‌شود که وظیفه ما است. برپایی میز خدمت با حضور مدیران و معاون بنیاد و حضور در جمع نخبگان و سرآمدان استان و پیگیری پروژه‌های عمرانی از دیگر اهداف این سفر است.

تدوین بیش از ۳۷۰۰ خدمت در برنامه عملیاتی بنیاد

معاون رئیس جمهور گفت: وقتی سازمانی متحول می‌شود که آن سازمان و جامعه هدف و ظرفیت‌ها و منابع و چالش‌های آن را بشناسیم. در بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲ ماه طول کشید تا گزارش شناخت را تهیه کنیم. برنامه عملیاتی تدوین شد و ۳ هزار و ۷۰۰ خدمت در برش‌های استانی و شهرستانی مشخص شده است. هر ماه بر اساس برنامه عملیاتی تیم ارزیابی این برنامه‌ها را رصد می‌کند که کدام برنامه‌ها انجام شده است که این اقدام به صورت هوشمند و حضوری انجام می‌شود. پیشرفت در همه استان‌ها رصد و هر سه ماه یک بار به آن‌ها گزارش داده می‌شود که عملکرد هر اداره کل چگونه است.

رشد ۷۰۰ درصدی در اعطای تسهیلات اشتغال به ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اگر دولت، مجلس، استانداران، نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها و دیگر مسئولان از بنیاد حمایت نکنند به موفقیت دست پیدا نخواهیم کرد که خوشبختانه با این حمایت در یک سال گذشته رشد حداقل ۱۰۰ درصدی و در برخی موارد رشد ۷۰۰ درصدی برای نمونه برای اعطای تسهیلات اشتغال خدمت را شاهد بوده‌ایم. خدمات تسهیلات اشتغال به صورت هوشمند و غیرحضوری ارائه می‌شود و تنها زمان ارائه وثیقه به بانک نیاز به حضور ایثارگران وجود دارد و در مورد مسکن نیز این اقدام صورت گرفته است.

تنها ۲۴ درصد والدین شهدا در استان قزوین در قید حیات هستند

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمتگزار و متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و پیگیر ارتقا منزلت ایثارگران است. استان قزوین، استان فرهنگ و هنر ایران زمین است که مفاخر و هنرمندان بزرگی از این استان مانند، «حمدااله مستوفی»، «عبید زاکانی»، «میرعماد»، «علامه دهخدا»، «سیداشرف الدین حسینی»، «عارف قزوینی» برخاسته‌اند.

معاون رئیس جمهور به ارائه آماری از شهدا و ایثارگران استان قزوین پرداخت و گفت: استان قزوین دارای ۲ هزار و ۹۱۷ شهید، ۷ هزار و ۵۰۳ جانباز که ۸۲ نفر از آنان جانباز ۷۰ درصد هستند؛ ۶۶۳ نفر آزاده، یک هزار و ۳۳۸ نفر والدین شهدا که ۲۴ درصد والدین در قید حیات هستند، است. شهدای نامداری همچون شهید «محمدعلی رجایی»، «امیر سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری»، «امیر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی»، و سید آزادگان «سید علی اکبر ابوترابی» از شهدای استان هستند.

وی با گرامیداشت شهدای امنیت گفت: یادی کنم از شهدای اخیر امنیت که در حوادث اخیر جان خود را فدای کشور کردند. شهید امنیت استان قزوین شهید «عباس خالقی» که جانش را فدای امنیت کرد چهره شاخص هستند در برابر فتنه عظیمی که بیش از ۱۵ کشور جهان از این فتنه پشتیبانی کردند.

پیام شهدا باید به نسل جدید منتقل شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در مواجهه با خانواده‌های معظم شهدا مهم‌ترین آن‌ها انتقال پیام شهدا به نسل‌های آینده است مفهومی که شاید به تعبیر مقام معظم رهبری در تبیین هنرمندانه آن غفلت کردیم. بخشی از مشکلات ما امروز ناشی از غفلت و خود فراموشی است انسانی که هویت خود را فراموش کرد، فرمانبر دشمن و شیطان می‌شود، ما موظفیم پیام شهدا را به جوانان و نوجوانان برسانیم تا آنان را آگاه ‏کنیم مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت شهدای استان قم به ضرورت انتقال پیام شهدا به شیوه‌های هنرمندانه به نسل جوان تأکید کردند. قزوین استان علما و استان اسلام و امام حسین (ع) است در حالی که تلاش شیطان این است که شاخص‌های دینی استانی محو شود باید حرکت جدی از طریق هنر در این زمینه انجام شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد نیازمندی‌های استان قزوین گفت: تعداد ۴ هزار و ۵۳۸ نفر از ایثارگران فاقد مسکن هستند؛ که ما این موضوع را به طور جدی دنبال خواهیم کرد. در استان قزوین بزرگترین مسئله مردم مسکن است که این موضوع را توسط مسئولان دنبال می‌کنیم.

ارائه خدمت درمانی به ۳ هزار و ۷۵۰ ایثارگر قزوینی در ۶ ماه اول سال جاری

قاضی‌زاده هاشمی در مورد گزارش عملکرد بنیاد استان قزوین گفت: ارائه خدمات درمانی به ۳ هزار و ۷۵۰ ایثارگر در ۶ ماه اول سال انجام شده است، تحویل ۶۶۰ قلم تجهیزات پزشکی به ایثارگران، خدمت ارتز و پروتز و تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای ۲ هزار و ۳۰۸ نفر از ایثارگران انجام شده است.

وی ادامه داد: خدمات رفاهی که انجام می‌دهیم با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده است و هدیه ازدواج ۵ سال پرداخت نمی‌شد که پرداخت آن آغاز شده است، مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار قزوین و سالن‌های ورزشی و اقامتگاه‌های رفاهی فعال شده است که در حال خدمات‌رسانی به ایثارگران است. در حوزه ایجاد فرصت شغلی برای ۱۱۰ هزار نفر از ایثارگران به ویژه برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد قزوین شغل ایجاد شده است. ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال وام خود اشتغال‌زایی اعطا شده است که تا پایان سال افزایش می‌یابد.

اجرای طرح‌های اسناد افتخار و یاوران اسناد شهدا در قزوین

وی با اشاره به اجرای طرح اسناد افتخار گفت: ثبت و ضبط خاطره‌نگاری والدین و همسران شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در مورد هزار و ۷۹۱ نفر، اجرای طرح پالایش و دیجیتالی کردن اسناد فرهنگی شهدا، اجرای طرح یاوران اسناد شهدا، طرح ضربتی گردآوری و دیجیتالی کردن اسناد فرهنگی شهدا، طرح گردآوری و دیجیتالی کردن اسناد آزادگان استان بخشی از برنامه‌های انجام شده است.

برگزاری نخستین جشنواره خوشنویسی با موضوع شهید و شهادت در پایتخت خوشنویسی ایران

معاون رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام شده در قزوین، گفت: اجرای طرح «ایثار ماندگار» گردآوری و دیجیتالی کردن اسناد و مصاحبه و تکمیل دفترچه‌های فرهنگ اعلام جانبازان ۲۵ درصد به بالای استان، طرح جهادی خاطره نگاری والدین معظم شهدای استان، راه‌اندازی سایت «خط سرخ» پایگاه اطلاع رسانی امیران سرداران و ۳ هزار شهید استان قزوین و برگزاری جشنواره «مشق عشق» نخستین جشنواره خوشنویسی با موضوع شهید و شهادت در قزوین پایتخت خوشنویسی ایران از جمله برنامه‌های اجرا شده بوده است.

دیدار با بیش از ۸ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران، تولید ۴ مستند، ۲ مستند تولید شده به نام‌های «روایت ایثار» در مورد مدافعان سلامت و مستند شهید مدافع حرم «رسول پور مراد»، مستند زندگی آزاده شهید «سیدعلی اکبر ابوترابی» و مستند با روایت زندگی شهید مدافع حرم «الیاس چگینی»، از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

تمامی گلزار‌های مطهر شهدای قزوین ساماندهی شده است

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه قزوین دروازه ایران و پایتخت آن تهران، است، گفت: ۳۹۳ گلزار شهید در قزوین داریم که تمامی گلزار‌ها ساماندهی شده است. قزوین تنها استانی در کشور است که ۱۰۰ درصد مزار‌ها به‌سازی شده است. طراحی و ساخت ۲ یادمان شهدا، یادمان شهدای کربلای ۴ و شهدای مفقودالاثر در جوار گلزار مطهر شهدای شهر قزوین از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: علی‌رغم این اقدامات هنوز خدمات شایسته به ایثارگران عزیز ارائه نشده است. تعداد کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران کم است، اما سعی می‌شود که خدمات در بهترین سطح انجام شود و امیدوارم که خداوند رحمان توفیق دهد که خدمتگزاران صدیق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشیم.

در برنامه تلویزیونی چهلستون صدا و سیمای استان قزوین جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و هنرمندان ایثارگران استان قزوین حضور داشتند و جانباز ۷۰ درصد هنرمند قزوینی نیز هدیه‌ای از آثار خوشنویسی خود به رسم یادبود تقدیم قاضی زاده هاشمی کرد. در پایان این برنامه از تابلوی هنرمند ایثارگر قزوینی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار