معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

تربیت نیروی انسانی از مهم‌ترین عوامل تحقق گام دوم انقلاب است

کاظمی گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق تمدن نوین اسلامی، تربیت نیروی انسانی است.
کد خبر: ۵۵۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ - 26November 2022

تربیت نیروی انسانی از مهم‌ترین عوامل تحقق گام دوم انقلاب استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدمهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه سومین دوره جشنواره پژوهش سرای دانش آموزی کشور که در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: در این پژوهش‌سرا‌ها حمایت مالی از دانش آموزان نخبه و مبتکر صورت می‌گیرد و همچنین بستری فراهم می‌شود که ارتباط دانش آموزان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی برقرار می‌شود و فرصتی را برای ثبت اختراعات دانش آموزان به وجود می‌آورند.

کاظمی گفت: پژوهش سرا‌ها تنها به عنوان یک محیط یادگیری برای انجام پژوهش نیست، بلکه فرصتی برای دانش آموزان فراهم می‌آورند تا ایده‌های خود را به آنجا برده و تبدیل به محصول کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در این دوره از جشنواره یک میلیون و ۶۹۱ هزار دانش آموز از سراسر کشور در دروه‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه شرکت کردند و این فرصت فراهم شد که دانش آموزان استعداد‌ها و ایده‌های خود را بشناسند و ارائه دهند.

وی گفت: باید کارکرد پژوهش‌سرا‌ها به سمت افزایش بهره وری و تغییر رویکرد به سمت مراکز رشد و نوآوری و همچنین خانه‌های خلاق با رویکرد دانش بنیان سوق داده شود. امسال سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است، لذا در این سال طبیعتاً باید بیشتر به این مقوله بپردازیم.

کاظمی گفت: عزیزان ما در گام دوم انقلاب هستیم و دهه‌های آینده مربوط به نسل نوجوان و جوان ما است. امروز باید این نسل برای دهه‌های آینده تربیت شوند تا بتوانند آینده کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه علمی که دارد ادامه دهند.

معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد: در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مهم‌ترین عوامل آن تربیت نیروی انسانی است و نیروی انسانی توانمند، خلاق و نوآور که در موقعیت جدید و زیست بوم جدید بتواند برای آینده کشور تربیت شود و این نیروی انسانی در مدارس و توسط معلمان تربیت می‌شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها