جانشین معاونت بازرسی کل سپاه پاسداران:

مدعیان جنگ احزاب پاسخگوی شبهات در مورد جنگ‌های جهانی باشند

سردار پورشمسی گفت: مدعیان جنگ احزاب پاسخ دهند که چرا ایران در جنگ جهانی اول و دوم با آن شرایط مواجه شد، اما در دفاع مقدس به پیروزی رسید.
کد خبر: ۵۵۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ - 26November 2022
مدعیان جنگ احزاب پاسخگوی شبهات در مورد جنگ‌های جهانی باشندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «رضا پورشمسی» جانشین معاونت بازرسی کل سپاه پاسداران، عصر امروز (شنبه) در اجتماع بزرگ اقتدار بسیجیان استان یزد با اشاره به دستاورد‌های بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: بسیجیان در تمامی عرصه‌ها اعم از جنگ، حوادث، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگ کشور نقش آفرینی کرده‌اند.
 
سردار پورشمسی ادامه داد: بسیج در سخت‌ترین دوران دفاع مقدس، ماموریت‌های خود را به بهترین نحو ممکن به انجام رساند و همین موفقیت‌ها سبب شد تا امام خمینی (ره) از بسیجیان به عنوان مردمان خاص دوران یاد کنند.
 
جانشین معاونت بازرسی کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) در سال ۴۲ که نهضت خود را شروع کردند چشم امید به افرادی داشتند که سال‌های بعد حوادث بزرگی را رقم زدند، تصریح کرد: در دوران رژیم پهلوی زمانی که غربی‌ها تصمیم گرفتند رضا شاه را به قدرت بنشانند، مدرنیته دومین جریان هولناکی بود که شاه ملعون وارد سبک زندگی مردم ایران کرد.
 
وی ادامه داد: رضا شاه وقتی زندگی بدون خدای غرب را دید مدهوش آن شد و سعی کرد آن را در ایران پیاده کند و جنایت‌های فراوانی نیز انجام داد، اما امام خمینی (ره) با پشتوانه بسیجیان توانست در مقابل این هجمه‌ها بایستد.
 
بسیج پاسخ دندان شکنی به دشمن در جنگ سخت و جنگ نرم داد
 
سردار پورشمسی با اشاره به اینکه در جنگ سخت و جنگ نرم و جنگ اقتصادی با حضور بسیجیان جواب دندان شکنی به دشمنان داده شد، عنوان کرد: امروز دشمن با تمام ظرفیت‌های باستان گرایی و پادشاهی گذشته و ظرفیت منافقین کوردل جنگی به نام جنگ احزاب را راه اندزی کرده است.
 
جانشین معاونت بازرسی کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده اند عامل موفقیتشان در ایران تغییر ذهنیت در جوانان و ایجاد این باور که منشا مشکلات اسلام است، افزود: اگر نظام مدرنیته قرار بود ما را به جایی برساند و نظام رژیم پهلوی یک رژیم قدرتمند بود، چرا در جنگ جهانی اول بیش از ۹ میلیون ایرانی و در جنگ جهانی دوم نزدیک به پنج میلیون ایرانی جان خود را از دست دادند.
 
وی ادامه داد: در آن دوران که صحبتی از اسلام و انقلاب نبود، ولی در زمان دفاع مقدس در شرایطی که بیش از ۳۷ کشور علیه ما بودند با رشادت و دلاوری بسیجیان توانستیم پیروز شویم و حال مدعیان جنگ احزاب پاسخ دهند چرا در جنگ جهانی اول و دوم نتوانستیم پیروز شویم، ولی در دفاع مقدس و در شرایطی که دنیا در مقابل ما بود پیروز شدیم؟
 
غربی‌های مدرن چرا با انرژی صلح آمیز هسته‌ای مخالف هستند
 
سردار پورشمسی با تاکید بر اینکه اگر غربی‌ها مدعی مدرنیته در کشور هستند چرا با انرژی صلح آمیز هسته‌ای و پیشرفت پزشکی ایران مخالف هستند، اظهار داشت: باید بررسی شود در زمانی که شعار‌های اسلامی نداشتیم چه حوادثی را پشت سرگذاشتیم و در کجای جهان بودیم، ولی امروز با شعار‌های اسلامی در زمینه علم، هسته ای، موشکی، نانو و… چه جایگاهی داریم.
 
جانشین معاونت بازرسی کل سپاه پاسداران با اشاره به سخنرانی‌های متفاوت مقام معظم رهبری از ابتدای سال جاری تاکنون تصریح کرد: جوانان هوشمند و فرزانه روی صحبت‌های رهبری تامل کنند و در مورد صحبت‌های ایشان مبنی بر افشای دروغ و جنگ روانی دشمن جهاد تبیین انجام دهند.
 
وی با اشاره به تاکیدات ایشان نسبت به ماموریت‌های بسیج عنوان کرد: بسیجیان باید از سرمایه ایمان برای تولید عمل صالح بهره بگیرید و باید به این مهم رسید که جوانان بسیجی دقت نظر داشته باشند و امیدآفرینی را در جامعه ترویج دهند.
 
فرمانده سابق سپاه الغدیر گفت: جهاد تبیین و امیدآفرینی باید دغدغه تمام بسیجیان باشد و باید در این زمینه قدم‌های موثر و جریان سازی برداشته شود.
 
انتهای پپام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار