جنگ اوکراین و منفعت کلان آمریکا

با گذشت ۹ ماه از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، حالا اروپایی‌ها می‌گویند آمریکا بیشترین سود و منفعت را از جنگ اوکراین به جیب می‌زند.
کد خبر: ۵۵۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ - 27November 2022

جنگ اوکراین و منفعت کلان آمریکا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یک مقام عالی رتبه اروپایی به این نشریه گفت: واقعیت این است که اگر با دقت نگاه کنید، می‌بینید کشوری که بیشتری سود را از این جنگ می‌برد، ایالات متحده آمریکاست، زیرا آن‌ها نفت بیشتر با قیمت‌های بالاتر و تسلیحات و مهمات بیشتری می‌فروشند.

یک مقام اروپایی دیگر نیز، گفت: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از واشنگتن خواسته است تا نگرانی‌های اروپا را در این خصوص درک و مرتفع کند. آمریکایی‌ها یعنی دوستان ما تصمیماتی می‌گیرند که فقط و فقط پیامد‌ها و تاثیرات اقتصادی منفی آن‌ها دامنگیر ما می‌شود.

با این حال سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید همه تقصیر‌ها را گردن روسیه انداخته و گفته است پوتین با قطع صادرات گاز، اروپایی‌ها را به زحمت انداخته است.

اما برغم افزایش صادرات و عرضه گاز طبیعی مایع آمریکا به اروپا، کشور‌های اروپا گاز طبیعی را چهار برابر گرانتر از قیمتی خریداری می‌کنند که در داخل آمریکا عرضه می‌شود. این موضوع در مورد تسلیحات نظامی کشور‌های اروپایی نیز صادق است.

کشور‌های اروپایی سلاح و مهمات به اوکراین کمک کردند و حالا برای پر کردن اسلحه خانه‌ها و زرادخانه‌های خود باید قطعات و تسلیحات نظامی مورد نیاز خود را بسیار گرانتر از قبل از آمریکا خریداری کنند.

کار به جایی رسیده است که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته است: اینکه آمریکا بهای گاز صادراتی خود را به اروپا افزایش داده است، اصلا دوستانه نیست.

وزیر اقتصاد آلمان نیز از واشنگتن خواسته است صادقانه در کنار اروپایی‌ها باشد و بهای گاز صادراتی خود را کاهش دهد.

از سوی دیگر مقامات اروپایی هشدار داده‌اند این رفتار ریاکارانه کاخ سفید به طور فزاینده‌ای فضای حاکم بر روابط دو سوی آتلانتیک را مسموم کرده است.

منبع: نشریه پولیتیکو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها