دیپلمات پیشین کشورمان:

ماهیت کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل سیاسی است

پاک آیین با بیان این که قطعنامه‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل دارای انگیزه‌های سیاسی است، گفت: ما اعتباری برای این قطعنامه‌ها قائل نیستیم، آن‌ها فاقد ارزش هستند و صدور چنین قطعنامه‌هایی مصداق دخالت در امور داخلی کشورهاست.
کد خبر: ۵۵۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ - 27November 2022

ماهیت کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل سیاسی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن پاک‌آیین» دیپلمات پیشین کشورمان در گفت‌وگویی در تحلیل خود از تصویب قطعنامه ضدایرانی حقوق بشر سازمان ملل متحد، اظهار داشت: این قطعنامه‌های ضد ایرانی در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد موضوع جدیدی نیست و ربطی به وضعیت فعلی ایران هم ندارد، آن‌ها هر سال به یک بهانه‌ای علیه ایران قطعنامه صادر می‌کنند.  از ابتدای انقلاب شاهد این وضعیت هستیم، هر سال به بهانه‌های مختلف یک بار در مورد حقوق بهائی‌ها و بار دیگر درباره اعدام قاچاقچی‌های مواد مخدر چنین قطعنامه‌هایی را علیه ایران صادر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع انگیزه اصلی این قطعنامه‌ها سیاسی است و به هیچ وجه فنی نیست، به همین دلیل کاملا قطعنامه‌های بی ارزشی از سوی ایران تلقی می‌شوند، البته این اقدام حقوق بشر تنها علیه ایران نیست شامل کشور‌هایی می‌شود که مخالف آمریکا هستند، ضمن این که وقتی آمریکایی‌ها یا غربی‌ها قصد دارند در کشور‌هایی انقلاب مخملی ایجاد کنند قبل از آن، از کمیسیون حقوق بشر استفاده کرده و قطعنامه‌هایی را صادر می‌کنند تا نشان دهند در این کشور‌ها دموکراسی و حقوق بشر وجود ندارد مانند اقداماتی که علیه افغانستان، عراق، لیبی و ... انجام دادند.   

دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: بنابراین ماهیت کمیسیون حقوق بشر سیاسی است، شاهد هستیم عربستان علیه یمن جنایات زیادی را مرتکب شد، اما چند بار شورای حقوق بشر آن را محکوم کرد؟! و یا فشار‌های زیادی که در برخی از کشور‌ها عیله زنان، زندانیان سیاسی و یا مسلمانان اعمال می‌شود آیا تاکنون این شورا قطعنامه‌ای صادر کرده است؟  

پاک آیین ادامه داد: آنچه مشخص است، این که در طول سال‌های گذشته تعداد کشور‌هایی که به قطعنامه‌های شورای حقوق بشر رای داده اند کمتر شده عمده آن یا رأی ممتنع می‌دهند، یا غایب هستند و یا رای منفی می‌دهند.  

وی اظهار داشت: چرا در پی اقدامی که تروریست‌ها در شیراز انجام دادند همین شورای حقوق بشر محکومیت و یا اعتراضی نکرد. همه این‌ها نشان دهنده انگیزه سیاسی قطعنامه‌های شورای حقوق بشر است همان طور که ایران اعلام کرده ما اعتباری برای این قطعنامه‌ها قائل نیستیم، آن‌ها فاقد ارزش هستند و صدور چنین قطعنامه‌هایی مصداق دخالت در امور داخلی کشورهاست.  

بر اساس این گزارش، در جلسه ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل که برای بررسی «وضعیت حقوق بشر» در ایران تشکیل شده بود، قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل با ۲۵ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار