معاون اجرایی ارتش:

ارتش از روحیه بسیجی و جهادی برخوردار است

امیر سرتیپ «محمودی» آمادگی و پاردرکاب بودن برای دفاع از اسلام، انقلاب و میهن اسلامی را از ویژگی‌های بسیج برشمرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی از تفکر بسیجی و جهادی برخوردار است.
کد خبر: ۵۵۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ - 27November 2022

ارتش دارای روحیه بسیجی و جهادی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه) در مراسم صبحگاه مشترک ستاد ارتش با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج و روز نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: با تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در ۵ آذر ۱۳۵۸، جوانان برومند کشورمان از همه اقشار و اصناف با روحیه‌ای جهادی در پایگاه‌های مقاومت بسیج حضور یافته و در تمامی مأموریت‌های محوله از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شایستگی دفاع کردند.

امیر محمودی افزود: با شروع جنگ تحمیلی، بسیجیان بلافاصله در جبهه‌های حق عیه باطل حضور یافتند، در کنار ارتش و دیگر نیرو‌های مسلح، در مقابل دشمن تا دندان مسلح مردانه ایستادند و دشمنی را که گمان می‌کرد می‌تواند سه روزه خوزستان و ظرف یک هفته تهران را تصرف کند؛ متوقف کرده و به زانو درآوردند. بسیج پس از دوران دفاع مقدس نیز در زمان وقوع سیل و زلزله و بلایای طبیعی و هرکجا که مورد نیاز مردم بود، حضوری حماسی و در صحنه داشته و دارد و در دفاع از امنیت داخلی کشور نیز خوش درخشیده است.

معاون اجرایی ارتش در ادامه با بیان اینکه روحیه بسیجی یعنی آمادگی و پا دررکاب بودن برای دفاع از اسلام، انقلاب و میهن اسلامی، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای تفکر بسیجی و جهادی است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفتم آذرماه «روز نیروی دریایی ارتش» تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابتدای جنگ تحمیلی، با انجام عملیات‌های مهم «شهید صفری»، «اشکان» و به‌ویژه عملیات بزرگ «مروارید» ابتکار عمل را تا پایان جنگ در خلیج همیشه فارس و دریای عمان به دست گرفت.

امیر محمودی افزود: در روز ششم آذر ۱۳۵۹، تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش با پشتیبانی ناوچه پیکان و جنگنده‌های نیروی هوایی، عملیات پیروزمندانه «مروارید» را آغاز کرده و اسکله‌های نفتی «البکر» و «الامیه» و تعداد زیادی از شناور‌ها و جنگنده‌های رژیم بعثی عراق را منهدم کردند. در روز هفتم آذر ناوچه همیشه جاوید «پیکان» در حالی که در برابر تعداد زیادی از شناور‌ها و جنگنده‌های دشمن شجاعانه در حال مبارزه بود، مورد اصابت موشک قرار گرفت و شهید همتی، فرمانده این ناوچه و همرزمانش که تا آخرین نفس با دشمن بعثی جنگیدند و حاضر به ترک ناوچه نشدند، به شهادت رسیدند.

معاون اجرایی ارتش با درود به روان پاک شهدای والامقام نیروی دریایی ارتش و با بیان اینکه مردم ما هیچ‌گاه عملیات «مروارید» و حماسه ماندگار قهرمانان ناوچه همیشه جاوید پیکان را از یاد نخواهند برد، خاطرنشان کرد: امروز نیز نیروی دریایی ارتش با تولید و بهینه‌سازی انواع ناوها، ناوچه‌ها، هواناو‌ها و زیرسطحی‌ها و ارتقای تجهیزات رزمی و توانمندی‌های دفاعی خود و با حضوری مقتدرانه در عرصه اقیانوس‌ها و آب‌های بین‌المللی، اسکورت ناوگان‌های تجاری و نفتی و حفظ امنیت آب‌های سرزمینی و دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاها، مایه افتخار و اقتدار ایران اسلامی است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها