کارشناس مسائل سیاسی:

شهید «فخری‌زاده» از متخصصان خدوم کشور بود

«مردانی‌نژاد» گفت: شهید «محسن فخری‌زاده» یکی از متخصصان و نخبگان ایرانی و در عین حال از نیرو‌های خدوم کشور بود که از مقامات عالی نظامی در کشور به شمار می‌آمد.
کد خبر: ۵۵۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ - 28November 2022

«بهروز مردانی‌نژاد» استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد، اظهار داشت: شهید «محسن فخری‌زاده» یکی از متخصصان و نخبگان ایرانی و در عین حال از نیرو‌های خدوم کشور بود که از مقامات عالی نظامی در کشور به شمار می‌آمد و همچنین در حوزه صنایع نظامی اقدامات علمی بسیار بزرگی داشتند، اما با وجود تمامی این خدمات و اقدامات بزرگ علمی به صورت گمنام زندگی می‌کرد و به همین دلیل افراد بسیاری درون ایران شناختی از این شهید بزرگوار نداشتند، اما ایشان توسط دشمن کاملا شناخته‌شده بود.

وی با بیان اینکه شهید فخری‌زاده در حوزه توسعه صنایع تسلیحاتی به ویژه صنعت لیزری نقش بسزایی داشتند، افزود: لیزر جامد امروز یکی از پرکاربردترین لیزر‌های جهانی به شمار می‌آید که به ویژه در بخش نظامی و مقابله با ریز پرنده‌ها و ماهواره‌ها کاربرد بسیاری پیدا کرده است، به همین دلیل کشور‌های بسیاری درحال تلاش برای دستیابی به این تکنولوژی هستند چراکه با استفاده از آن می‌توان از حملات دسته‌جمعی ریز پرنده‌ها جلوگیری کرد.

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با تقویت لیزر جامد در فضا می‌توان کار پدافند هوایی را انجام داد، شهید فخری‌زاده نیز در این حوزه فعالیت می‌کردند و بدون حاشیه درحال انجام پروژه دستیابی به تکنولوژی لیزر جامد بودند و به مراحل خوبی نیز دست یافتند، اما متاسفانه دشمن از اقدامات علمی مهم ایشان اطلاع داشت به همین علت نیز چندین بار برای ترور این شخصیت بزرگ اقدام کرده بود.

مردانی‌نژاد عنوان کرد: نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یکی از جلسات سازمان ملل متحد به شهید محسن فخری‌زاده و اقدامات علمی او که می‌توانند ایران را به سطح بالایی برسانند اشاره کرد به همین دلیل مقامات ایرانی از قرار گرفتن ایشان در لیست ترور دشمن آگاهی داشتند و به خوبی درحال محافظت از این نیروی نخبه ایرانی بودند و چندین بار نیز عملیات‌های ترور ایشان توسط تیم‌های حفاظتی خنثی‌سازی شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به شدت بر علمیات ترور شهید محسن فخری‌زاده تمرکز داشت، اضافه کرد: دشمن حدود شش ماه درحال برنامه‌ریزی برای اجرای آخرین پروژه خود بود و شاهد بودیم که با استفاده از هدایت ربات و یک سلاح هوشمند پروژه ترور خود را اجرا کرده و درنهایت این عملیات منجر به شهادت یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان ایرانی یعنی شهید محسن فخری‌زاده شد.

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: پس از شهادت دکتر فخری‌زاده بود که مردم ایران از وجود چنین نیروی نخبه و دانشمندی درون کشور اطلاع پیدا کردند.

مردانی‌نژاد یادآور شد: استعمار جهانی در سایر کشور‌ها به وسیله از بین بردن مغز‌های متفکر به اهداف خود دست پیدا می‌کند چراکه با این کار کشور‌ها را از ایده‌های انقلابی و انسان‌های ارزشمند تهی می‌کند، دشمن می‌داند برای از بین بردن حرکت‌های ضداستعماری و ضداستکباری در کشور‌هایی همچون ایران باید شخصیت‌های بزرگ آن‌ها را از میان بردارند البته دشمن این کار را تنها با استفاده از ترور فیزیکی انجام نمی‌دهد بلکه در طول تاریخ شاهد بودیم که ترور‌های شخصیتی بسیاری نیز توسط دشمن صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی یکی از شهدای بزرگ انقلاب است که پیش از شهادت توسط دشمن به شدت ترور شخصیتی شدند، بیان کرد: دشمن در ابتدا با استفاده از ترور شخصیتی سعی می‌کند نیرو‌های اثرگذار سایر کشور‌ها را از بین ببرد، اما زمانی که با این کار به اهداف خود دست پیدا نکند اقدام به ترور فیزیکی می‌کنند.

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی افزود: در برخی مواقع دشمن با سرمایه‌گذاری بر جهل افراد اهداف خود را پیش می‌برد، برای مثال در جریانات اخیر دشمن به راحتی جای جلاد و شهید را تغییر داد و این نشانگر قدرت رسانه‌های در اختیار دشمن است.

مردانی‌نژاد گفت: دشمن با به کارگیری قدرت رسانه و استفاده از برخی شخصیت‌های شناخته شده داخلی یک جنگ ترکیبی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است و تنها علت این عناد و دشمنی نیز پیشرفت‌های روز به روز ایران است درواقع هرزمان مشاهده کردیم شدت حملات دشمن بالا می‌رود باید بدانیم درون ایران اتفاقات مثبتی درحال رخداد است که عامل پیشرفت کشور است و دشمن قصد دارد از این موضوع جلوگیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار