معرفی کتاب؛

«به وقت ایران»

کتاب «به وقت ایران» مجموعه داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت به نویسندگی «لیلا غلامی ونوول» است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان چاپ شده است.
کد خبر: ۵۵۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۷ - 01December 2022

«به وقت ایران»‌به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، کتاب «به وقت ایران» مجموعه داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت به نویسندگی «لیلا غلامی ونوول» است که در شهریور امسال در 98 صفحه با قطع رقعی و شمارگان 300 نسخه، ازسوی انتشارات «هاویر» و با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان منتشر و همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

در این کتاب هشت داستان کوتاه با عناوین «به وقت ایران» با داستان‌های «مسافر کارون»، «تخت شماره 4»، «تپه سوم»، «به وقت ایران»، «وقتی قرآن می‌خوانند»، «پل»، «ماموریت آخر» و «ننه تیام»  که در بردارنده مضامینی مانند شهادت، ایثار و فداکاری، مدافعان سلامت، مادران شهدا،  ایثارگران و‌... هستند به چاپ رسیده است.

نویسنده در هر یک از داستان‌هایش، خواننده‌ امروزی را به خوبی با خود همراه می‌کند.

 لیلا غلامی ونوول از نویسندگان شایسته تقدیر در نهمین، دهمین و یازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف است که با قلم روان و رسا، واقعیت مصائب جنگ را بدون شعارزدگی، در حین روایت‌های جذاب و پر کشش در این کتاب به رشته تحریر درآورده است.

برشی از متن کتاب:

چند روز پیش در موردش در یکی از صفحات اینستاگرام مطلبی خواندم. خیلی اتفاقی، درست زمانی که تشنه فهمیدن و دانستن بودم.

پیدا کردن اینجا کار سختی نبود. کافی بود در صفحه جستجوی اینترنت نام امامزاده را جست‌و‌جو کنی تا آدرسش را روی صفحه نمایش دهد. تمام مدتی که در اتوبوس بودم، آرزو کردم خادم امامزاده هنوز پیرمرد مورد نظرم باشد.

از صبح که آمده‌ام تمام محوطه قبرستان را گشته‌ام. به صفحه نمایشگر گوشی ام. شب از نیمه گذشته. چراغ قوه اش را روشن می‌کنم تا جلوی راهم را ببینم.هیچ صدایی نمی‌آید مگر صدای زوزه باد که داخل شاخ و برگ درختان همیشه بهار، می‌پیچد. سوز سرمای دی بر روی پوستم کلافه ام می کند. کاش لباس‌های گرمتری با خودم می‌آوردم. راهم را منحرف می‌کنم تا به گمانم گوشۀ دیگری از قبرستان را بگردم. امیدوارم به دور خودم نچرخیده باشم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها