حمایت آمریکا از عملیات‌های تروریستی در ایران چگونه انجام شد؛

پشت پرده جنایات آمریکا در ترور دانشمندان هسته‌‌ای ایران

آمریکایی‌ها برای تکمیل پازل خود در حمایت از سازمان‌های تروریستی در اقدامی دیگر همراه با رژیم صهیونیستی و منافقین، شروع به ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کردند. مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گزارشی بخشی از پشت پرده جنایات آمریکا در این مورد را منتشر کرد.
کد خبر: ۵۵۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ - 29November 2022

حمایت آمریکا از عملیات‌های تروریستی در ایران؛ بخش سوم: ترور دانشمندان هسته‌ای ایرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آمریکایی‌ها برای تکمیل پازل خود در حمایت از سازمان‌های تروریستی در اقدامی دیگر همراه با رژیم صهیونیستی و منافقین، شروع به ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کردند.

«جان کلاسر» در مقاله‌ای در ۴ نوامبر ۲۰۱۱ اظهار داشت: «آمریکا برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران به چند اقدام متوسل شده است: بهره‌گیری از تروریسم سایبر، کشتن هدفمند دانشمندان ایرانی، محاصره مالی و جنگ نیابتی.»

همچنین «پاتریک کلاسون» دبیر ابتکار امنیتی ایران در بنیاد واشنگتن، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را یکی از راه‌های مقابله با ایران دانست و گفت: ترور «راهی است که در پیش‌رو قرار دارد.»

شبکه NBC آمریکا درباره ترور چهار دانشمند هسته‌ای ایران، به نقل از یک مقام آمریکایی بدون فاش کردن هویت او، اعلام کرد: حملات علیه دست‌اندرکاران برنامه اتمی ایران توسط سرویس اطلاعاتی رژیم اسرائیل انجام شده است.

این مقام آمریکایی افزود: این ترور‌ها با اطلاع واشنگتن انجام شده است.

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس نیز از رد پای آمریکا در ترور‌های هسته‌ای پرده برداشت و با اشاره به سه رویداد، انتشار اسناد جدیدی توسط ویکی لیکس، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و انتصاب رئیس جدید موساد می‌نویسد: «این وقایع ظاهرا نامرتبط‌اند، اما افشای اسناد وزارت خارجه آمریکا درباره نگرانی این کشور‌ها از برنامه هسته‌ای ایران، ترور مرموزانه یک دانشمند هسته‌ای ایران در تهران و مجروح شدن یک دانشمند دیگر و انتصاب «تامیر پاردو» به‌عنوان رئیس موساد، بین این رویداد‌ها ارتباط برقرار کرده است.»

نویسنده این گزارش که کارشناس مسائل راهبردی، اطلاعاتی و تروریسم است، در ادامه می‌افزاید: «ترور‌های اخیر در ایران، بخشی از تلاش‌های بی‌پایان جامعه اطلاعاتی اسرائیل همراه با همتایان غربی آن از جمله (ام. آی.۶) انگلیس و CIA (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) برای مختل کردن یا به تأخیر انداختن و در صورت امکان، بازداشتن ایران از تحقق هدفش در دستیابی به اهداف هسته‌ای‌اش است». همچنین در نوامبر سال ۲۰۱۱ گاردین گزارش داد «عملیات سیاه» توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی، دانشمندان ایرانی را هدف گرفته است.

پایگاه خبری وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در دی ۱۳۸۹ با اشاره به عملیات‌های تروریستی در ایران و ردپای آمریکا در این عملیات‌ها می‌نویسد: «سوء قصد به جان دانشمندان اتمی ایران، بخشی از برنامه‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل با هدف جلوگیری از رسیدن ایران به بمب اتمی بوده است.»

بعد از ترور شهید شهریاری هم «فیل جرالدی» افسر سابق سازمان مرکزی اطلاعات (CIA) و بخش اطلاعات ارتش آمریکا طی یادداشتی در پایگاه خبری آی‌آر‌آی سنتر اعتراف کرد در روز ۲۸ نوامبر سال ۲۰۱۰ (۸ آذر ۱۳۸۹) سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری گروهک منافقین اقدام به ترور دانشمند هسته‌ای ایران کردند. مجله تایمز نیز بعد از شهادت شهید احمدی روشن، در مقاله‌ای نوشت غرب به پرچم‌داری آمریکا «یک تلاش پنهان گسترده» برای مجبور کردن ایران به عقب‌ نشینی از برنامه هسته‌ای‌اش در پیش گرفته است.

اما مهم‌ترین اظهار نظر در خصوص نقش آمریکا در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، اظهارات «رمزی کلارک» دادستان سابق ایالات متحده است. او با صدور بیانیه‌ای به صراحت و روشنی، پرده از نقش آمریکا در این ترور برداشت و گفت: «یک دانشمند دیگر ایران، «مصطفی احمدی روشن» در اثر انفجاری بمبی که به اتومبیلش متصل شد، ترور شده است.

این پنجمین دانشمند ایرانی است که هدف تروریست‌هایی قرار می‌گیرد که در عرض دو سال گذشته در ایران فعال بوده‌اند... این عملیات درواقع افزایش مرگبار فعالیت‌های مخفی جنایت‌باری است که توسط آمریکا، اسرائیل، تروریست‌ها و مأموران مخفی بومی آنان در ایران علیه دولت و مردم ایران صورت می‌گیرد.»

کلارک در ادامه اظهارت خود، ادعای آمریکا در مورد عدم دخالت در ترور‌های ایران را بی‌مورد می‌خواند و می‌گوید: «در حالیکه وزیر امور خارجه «هیلاری کلینتون» هرگونه دخالت آمریکا در این اعمال را انکار کرده است، ولی واقعیت مهم و غیر قابل انکار این است که دولت‌های آمریکا و اسرائیل آشکارا ایران را دشمن نامیده و ... ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در واقع تلاشی برای ترساندن مردم ایران... توسط آمریکا و اسرائیل است.»

اما باید گفت با وجود این جنایت‌ها که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا و متحدانش برنامه‌ ریزی و مدیریت شده است، ملت ایران هرگز در برابر استبداد و استعمار قد خم نکرده و همچنان به راه خود ادامه داده است. به فرموده امام خمینی: «این جنایتکاران اشتباهشان این است که خیال می‏‌کنند ایران با این وضعی که از اول تا حالا داشته، در زمان انقلاب داشت، این مثل جا‌های دیگری [است] که اگر چند تا بمب در چند جا منفجر کنند و چند نفر از عزیزانشان را از بین ببرند و به شهادت برسانند، ملت عقب می‌‏نشیند.

در صورتی که این‌ها از اول نهضت تا حالا تجربه کردند؛ اشخاص سرشناس ما، دانشمندان ما، متفکران ما را ترور کردند و ملت به همان استقامتی که داشت بیشتر و مصمم‌تر جلو رفت و از این به بعدهم همین طور است. این طور نیست که اگر چند نفر را شهید کردند، دیگران کنار بنشینند. این سنتی بوده است که از صدر اسلام بوده است که در مقابل همه ناامنی‌ها و همه ناراحتی‌ها و همه گرفتاری‌ها، اولیای خدا ایستادند...»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار