فراستی:

«شخصیت» از دیدگاه من، قاسم سلیمانی است/ نظر منتقد معروف سینما درمورد فیلم محمد(ص)

منتقد سینما گفت: شخصیت پردازی فیلم محمد (ص) ضعیف است و خوب نتوانسته شخصیت پیامبر(ص) را نشان دهد، شخصیت از دیدگاه من...
کد خبر: ۵۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ - 26October 2015

«شخصیت» از دیدگاه من، قاسم سلیمانی است/ نظر منتقد معروف سینما درمورد فیلم محمد(ص)

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس،  مسعود فراستی، منتقد سینما در نشست بررسی سینمای جشنواره ای که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به موفقیت فیلم ها در جشنواره های بین المللی گفت: تعارض بین سیاست و فروش را سیاست همیشه می برد.

  
وی تصریح کرد: از بین فیلم های معرفی شده ایران به اسکار«بچه های آسمان» فیلم خوبی بود؛ اما جدائی نادر از سیمین اصلا فیلم خوبی نبود، اما من همان موقع پیش بینی کردم جدایی اسکار را کسب می کند.
 
این منتقد سینما افزود: فیلم آرگو که جایزه اش را میشل اوباما داد و اسکار گرفت جزء فیلم های دسته دهم آمریکایی است؛ اما در این فیلم آمریکایی ها را ناجی نشان می دهد و جریان فکری ما را می زند، داستان اسکار سیاسی است.
 
فراستی تصریح کرد: در کشور ما زمانی عده ای مخالف اسکار بودند اما الان از مدعیان و حامیان آن شده اند.
 
وی در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به سوال دانشجویی درباره فیلم محمد (ص) گفت: شخصیت پردازی فیلم محمد (ص) ضعیف است و خوب نتوانسته شخصیت پیامبر(ص) را نشان دهد، شخصیت از دیدگاه من قاسم سلیمانی است.
 
این منتقد سینما ادامه  داد: با رفتن فیلمی از کشور به جشنواره خارجی که بخواهد تصویر بد غربی ها نسبت به کشور را تغییر دهد موافقم، اما مخالف وطن فروشی ام اگر فیلمی با توجه به خواسته ان ها ساختیم که آن ها جایزه بدهند این می شود وطن  فروشی.
 
فراستی گفت: سینمای ما موجود طبیعی نیست و خوب رشد نکرده، دولت باید شرش را از سینما بکند و سوبسید را روی اکران و بلیط منتقل کند، در هیچ جای دنیا سینمای دولتی نداریم و این بحث شکست خورده است.
 
وی با اشاره به این که  در سیاست گذاری سینمایی ۳۰ سال است اشتباه کردیم، افزود: محصولات سینمای جشنواره ای ما انحرافی هستند و مناسب نیستند.
 
فراستی در پایان در پاسخ به سوال دانشجویی درباره شهید آوینی گفت: فرهنگ کار را تبلیغ کنید و مصرف گرا نباشید مثل مرتضی آوینی از اصول وا نمی داد؛ اما دیالوگ های مختلف داشت وی اعتقاد داشت سینما از سرگرمی بیرون بیاید، مرتضی از امروز خود خیلی جلوتر بود.

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار