نشست دولت ترکیه برای بررسی آغاز حمله زمینی به شمال سوریه

مسئولان ترکیه با بیان اینکه حملات زمینی به شمال سوریه به زودی آزاد خواهد شد، گفتند که احتمال دارد در جلسه امروز هیئت دولت در این مورد تصمیم گیری شود.
کد خبر: ۵۵۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ - 28November 2022

نشست دولت ترکیه برای بررسی آغاز حمله زمینی به شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مسئولان ترکیه با بیان اینکه حملات زمینی به شمال سوریه به زودی آزاد خواهد شد، گفتند که احتمال دارد در جلسه امروز هیئت دولت ترکیه در این مورد تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، در حالی که نیرو‌های ترکیه با نقض قوانین بین المللی در تجاوز به خاک دمشق، مشغول انجام حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای بی امان به شمال سوریه هستند، مسئولان آنکارا اعلام کردند که طی چند روز آینده حمله زمینی به سوریه آغاز خواهد شد.

در همین راستا یک مسئول عالیرتبه آنکارا گفت که نیرو‌های مسلح این کشور طی چند روز آینده آمادگی کامل برای حمله زمینی به شمال سوریه را پیدا خواهند کرد.

وی افزود: عناصر مسلح متحد ترکیه چند روز پس از انفجار استانبول، خود را برای چنین روزی آماده کرده اند و طولی نخواهد کشید که این عملیات آغاز خواهد شد. این اقدام تنها نیاز به دستور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دارد.

پیش از این نیز روزنامه ینی شفق ترکیه در گزارشی اعلام کرده بود که خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در نشست غیرعلنی حزب حاکم کشورش گفته است که عملیات زمینی در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی خواهد شد.

حدود یک هفته پیش، ارتش ترکیه از آغاز عملیات هوایی (به بهانه پ. ک. ک) در شمال سوریه خبر داد که طی آن نیروی هوایی ترکیه حملاتی را به مواضعی در شهر عین‌العرب (کوبانی) انجام داد.

دخالت‌های نظامی ترکیه در شمال عراق و سوریه در حالی ادامه دارد که این کشور در جریان بحران سوریه، خود از عوامل حمایت کننده تروریست‌ها بوده و موجب بغرنج‌تر شدن جنگ با تروریست‌ها در سوریه شده بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار