استانداری لرستان تأکید کرد؛

ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر

«زیویار»گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است و این مهم باید با برنامه‌ریزی مناسب در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۵۵۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ - 28November 2022

احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضروری است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد،«فرهاد زیویار» استاندار لرستان روز دوشنبه در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان اظهار  داشت: ستاد امر به معروف با کمترین امکانات در راستای ترویج ارزش ها اقدام می‌کند که کار بسیار بزرگ و قابل تقدیری است.

زیویار با تاکید بر ضرورت تقویت ساختارهای خدمت رسانی برای مردم، ادامه داد: برای خدمت به مردم باید به درخواست های آنها توجه ویژه شود چراکه خدمت به مردم از آرمان های انقلاب است و برای خدمت رسانی بهتر به مردم باید با تدوین برنامه و نقشه راه اقدام شود.

استاندار لرستان با اشاره به مشکلات موجود در استان، اظهار کرد: تلاش مضاعف در راستای برطرف کردن دغدغه های مردم ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ مطالبه گری در جامعه، اظهار داشت: باید با همکاری سایر ادارات و نهادها فرهنگ غنی امر به معروف ونهی از منکر در جامعه ترویج و نهادینه سازی شود همچنین در بحث احیای ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر باید همه دستگاه ها و نهاد همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت سیاست گذاری در راستای ارتقای فرهنگ مطالبه گری، بیان کرد: تدوین سلسله جلسات با حضورعلما، اندیشمندان، نخبگان، اساتید و روحانیون برای تدوین برنامه و نقشه راه باید مورد توجه قرار گیرد همچنین همکاری ستاد امر به معروف ونهی از منکر، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، جامعه روحانیت وآموزش و پرورش بستر اثرگذاری فرهنگی در جامعه است.

استاندار لرستان با اشاره به خلاء های اجتماعی و ضرورت پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: بیماری کرونا و دسترسی کودکان ونوجوانان به اینترنت و گوشی، خلاهای در جامعه ایجاد کرده است که باید با فرهنگ‌سازی برای مقابله با آسیب ها اقدام شود.

زیویار با بیان اینکه مشارکت دستگاه های اجرایی برای ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر ضروری است، ابراز کرد: استانداری لرستان آماده همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار داشت: تقویت برنامه های تربیتی، فرهنگی و زیر ساختی با مشارکت دستگاه ها و نهاد ها بستر ارتقای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر و ترویج ارزش های اسلامی در جامعه است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در ادامه گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نسل جوان ما را هدف قرارداده است، ترویج و نهادینه سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بستر مقابله با توطئه های دشمنان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین یونس مهدوی نیا گفت: افزود: برای نهادینه شدن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر باید با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و نهادها و سایر آحاد جامعه، فریضتین امر به معروف و نهی از منکر تبدیل به یک ارزش اجتماعی در جامعه شود.

وی با اشاره به نحوه تعامل ستاد امر به معروف و نهی از منکر با دستگاه های حاکمیتی، ادامه داد: از جمله نمونه های این تعامل، تشکیل و آموزش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات است که این مهم در مرکز استان و بعضی از شهرستانها انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها