مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان:

نیازمند اقدامی تبلیغی، ترویجی و فرهنگی در حوزه ازدواج هستیم

«فریدونی» با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ ازدواج، گفت: در این خصوص نیاز است که یک کار تبلیغی، ترویجی و فرهنگی صورت گیرد؛ آموزش اگر تاکنون پاسخگو بود، جواب گرفته بودیم.
کد خبر: ۵۵۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ - 28November 2022

نیازمند اقدامی تبلیغی، ترویجی و فرهنگی در حوزه ازدواج هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «غلامرضا فریدونی» مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان امروز (دوشنبه) در ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان همدان در استانداری با اشاره به دیدار اخیر بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی بر امیدآفرینی تأکید کردند و فرمودند نگران نباشید، شما برتر خواهید بود؛ این نوید که از طرف نایب امام زمان (عج) داده می‌شود، اطمینان‌بخش برای همه ما است.

وی ضمن تشکر از دستگاه‌های فعال در اوقات فراغت، از برگزاری مراسمی در راستای تجلیل از این دستگاه‌ها در پایان آذرماه خبر داد و گفت: درخصوص پرداخت تسهیلات ازدواج نیز باید معاونت اقتصادی استانداری پیگیری کند که چرا برخی از بانک‌ها کم‌کاری کردند.

فریدونی خاطرنشان کرد: معاونت امور بانوان استانداری نیز به‌عنوان مسئول قرارگاه جوانی جمعیت باید بازرسی میدانی از بانک‌ها انجام دهد و وضعیت وام‌دهی در آن‌ها را بررسی کند.

وی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ ازدواج، گفت: در این خصوص نیاز است که یک کار تبلیغی، ترویجی و فرهنگی صورت گیرد؛ آموزش اگر تاکنون پاسخگو بود، جواب گرفته بودیم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان درخصوص راه‌‌اندازی ستاد سامانه ازدواج افزود: این ستاد اخیراً تأسیس شده و هدف آن ایجاد تسهیل در ازدواج از طریق حاکمیت است؛ به‌عنوان مثال اگر ارگان‌هایی ظرفیت و فضای فرهنگی برای برگزاری مراسمات ازدواج زوجین دارند، این ظرفیت را در سامانه ازدواج در اختیار جوانان قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه در ستاد سامانه ازدواج همه دستگاه‌ها موظف هستند تمام ظرفیت‌ها را بدون پنهان‌کاری معرفی کنند، گفت: بنا بر آمار ثبت احوال، کاهش آمار ازدواج در استان نسبت به سال گذشته باید جدی گرفته شود؛ زیرا بسیاری از آسیب‌های فرهنگی که در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم، ناشی از تأخیر و عدم ازدواج است.

فریدونی با اشاره به عزم دولت سیزدهم در رفع مشکل جوانان، ابراز کرد: این دولت تمام ظرفیت خود را پای کار آورده و همه شبانه‌روز درتلاش هستند تا بتوانند مشکلات جوانان را حل کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها