دبیر کنگره ملی شعر دفاع‌ مقدس خبرداد؛

داوری هفت‌ هزار و ۲۳۲ اثر در کنگره شعر دفاع مقدس

حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد با بیان اینکه با اتمام زمان ارسال آثار، هفت‌هزار و ۲۳۲ شعر به کنگره شعر دفاع مقدس رسیده است، گفت: کنگره ملی شعر دفاع مقدس با استقبال جوانان روبرو است.
کد خبر: ۵۵۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸ - 01December 2022

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین انصاری‌نژاد» دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از اتمام زمان ارسال اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: کار ارسال آثار شاعران به دبیرخانه این رویداد پس از چند مرتبه تمدید و اضافه شدن بخش‌های جدید به اتمام رسیده است.

حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد با بیان اینکه با اتمام زمان ارسال آثار، هفت‌هزار و ۲۳۲ شعر به کنگره شعر دفاع مقدس رسیده است، گفت: کنگره ملی شعر دفاع مقدس با استقبال جوانان روبرو است.

وی در تشریح شرایط عمومی آثار ارسالی به کنگره سراسری «شعر دفاع مقدس» بیان کرد: آثار حتماً بایستی تولیدی و قبلاً در هیچ کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد؛ همچنین با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شعرا فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

دبیر کنگره شعر دفاع مقدس یه بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: حضرت‌آقا به دشمنان اشاره فرمودند «آنها فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، با ایران مخالفند؛ آمریکا با ایران قوی مخالف است، با ایران مستقل مخالف است»؛ لذا با توجه به اهمیت بیانات معظم‌له و دشمنی دشمنان با ایرانِ قوی و مستقل، محور «ایرانِ قوی و مستقل» نیز به محورهای این رویداد اضافه شده بود.
به گفته دبیر علمی بیست‌وچهارمین کنگرۀ سراسری «شعر دفاع مقدس»، اشعار باید به صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شود و محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد.

انصاری‌نژاد با تاکید براینکه کنگره محدودیت سنی برای شاعران قائل نیست، در تشریح بخش‌های این کنگره نیز بیان کرد: اشعار در بخش‌های عمومی شعر دفاع مقدس (آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و…)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشورهای محور مقاومت)، شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، به طور جداگانه داوری و اشعار برتر هر هفت بخش ویرایش شده و در مجموعه‌ای چاپ خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار