شهردار منطقه پنج تهران خبر داد؛

آزادی ۱۶۸ زندانی زن جرایم مالی در قالب پویش «آزادی مادران زندانی»

شریفی با بیان اینکه جریان آزادی زندانی‌ها جریانی زلال و شفاف است، گفت: در حال حاضر ۱۶۸ زندانی زن جرایم مالی در قالب پویش آزادی مادران زندانی آزاد شدند که بعضی از آن‌ها بالای هفت سال زندانی داشتند.
کد خبر: ۵۵۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ - 29November 2022

آزادی ۱۶۸ زندانی زن جرایم مالی در قالب پویش «آزادی مادران زندانی»به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «احسان شریفی» شهردار منطقه پنج تهران در نشست هم اندیشی و تقدیر از افراد تأثیرگذار در پویش آزادی مادران زندانی به سنت حسنه احسان و نیکوکاری و آزادی زندانیان نیازمند اشاره کرد و اظهار داشت: کار زیبایی که در منطقه پنج تهران به راه افتاده باعث می‌شود تا هر سال تعداد زیادی از زنان نیازمند که به دلیل مشکلات مالی گرفتار شده و پشت میله‌های زندان رفته آزاد شده و به آغوش خانواده برگردند.

شریفی با بیان اینکه در این زمینه شهرداری نقش واسطه و اطلاع رسانی را دارد، افزود: وظیفه شما خیر رساندن است و با خیرین بزرگی که داریم که می‌توانند با کمک‌هایشان خیلی از فضا‌ها را عوض کنند.

شهردار منطقه پنج به مرکز توانمندسازی کوثر پنج که مهارت آموزش و اشتغال زندانیان را بر عهده دارد اشاره کرد و گفت: اشتغال زایی جهت کمک هزینه برای رهن و اجاره و کمک هزینه معیشتی شامل سبد غذایی، توزیع پوشاک، ودیعه مسکن شامل خرید رهن و اجاره، هزینه ایاب ذهاب و خرید وسایل اولیه زندگی برای زندانیان صورت گرفت.

وی در ادامه به سالروز تولد حضرت فاطمه (س) در دی ماه اشاره داشت و گفت: خبر‌های خوبی در راه است و امیدواریم با ادامه این پویش شاهد آزادی شمار دیگری از زنان زندانی جرایم مالی باشیم.

شریفی در خصوص زندانیان رأی باز افزود: تلاش می‌کنیم از این زندانیان در امور خدمات شهری استفاده کنیم تا بتوانند معیشت زندگی خود را بگذرانند.

در طی سه پویش برگزار شده مدد جویان آزاد شده زیر ۲۰ سال ۱۶ نفر، مددجویان آزاد شده ۳۰ تا ۴۰ سال ۳۴ نفر، مددجویان آزاد شده ۴۰ تا ۵۰ سال ۲۲ نفر و مددجویان آزاد شده ۵۰ سال به بالا ۲۴ نفر بوده‌اند که به تفکیک بر اساس میزان تحمل حبس زیر یک سال ۱۸ نفر. یک تا سه سال ۲۹ نفر. سه تا هفت سال ۳۱ نفر و هفت سال به بالا ۳۶ نفر را شامل می‌شود.

کمک‌های نقدی شامل کارت هدیه و پرداخت وجه، ۲۷ مورد به ارزش ۹۴۰ میلیون ریال، کمک هزینه درمان شامل تهیه دارو و جراحی شش مورد و کمک هزینه تحصیلی چهار مورد بوده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها