دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

انقلابی‌گری جهادگران فاطمی، از توزیع بسته‌های معیشتی تا مقابله با کرونا

تیپ آل‌محمد (ع) همگام با برگزاری مرحله اول و دوم رزمایش جهادگران فاطمی، اقدام به توزیع بیش از هزار بسته کمک‌معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند کرده است و در عرصه‌هایی نظیر مقابله با کرونا و کمک به آسیب‌دیدگان سیل و زلزله و... نیز خدمات بی‌منت و جهادی را به مردم ارائه داده‌ است.
کد خبر: ۵۵۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷ - 30November 2022

خدمات گروه‌های جهادی تیپ آل‌محمد (ع)؛ از توزیع بسته‌های معیشتی تا مقابله با کرونابه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «بسیج» به‌عنوان یک نیروی مردمی، همواره از ابتدای تشکیل خود، به‌عنوان یک نیروی توانمند در تمامی بحران‌ها حضور داشته و نقشی بی‌بدیلی را در همه عرصه‌ها ایفا کرده است که دوران هشت سال دفاع مقدس، بزرگ‌ترین صحنه نقش‌آفرینی حماسی این نیروی انقلابی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند: «بسیج در جایگاه و شأنی بالاتر از یک سازمان نظامی، و در واقع یک فرهنگ و تفکر و گفتمان است که ظرفیت دارد کشور را در حرکت عظیم ملت، با گام‌های بلند به پیش ببرد»؛ بر این اساس، یکی از ابعاد این تفکر و گفتمان، خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم، از جمله محرومان است و بسیج در این ۴۳ سال گذشته، همواره در زمینه‌های محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادثی نظیر شیوع بیماری، سیل، زلزله و... در خط مقدم خدمت به مردم بوده است.

در همین راستا؛ هفته بسیج امسال دومین مرحله از رزمایش جهادگران فاطمی، با هدف محرومیت‌زدایی و با مشارکت بسیجی‌های جهادگر در سراسر کشور برگزار شد که در شهر تهران، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) از توزیع بیش از ۱۱۰ هزار بسته کمک‌معیشتی در بین خانواده‌های محروم و همچنین ۱۰۰۰ خدمت و فعالیت در محله «هرندی» در جریان برگزاری این رزمایش خبر داد.

تیپ تکاور امنیتی آل‌محمد (ع) به‌عنوان یکی از رده‌های تابعه سپاه محمدرسول‌الله (ص)، همگام با برگزاری مرحله اول و دوم رزمایش جهادگران فاطمی، اقدام به توزیع بیش از هزار بسته کمک‌معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند کرده است و همچنین بسیجی‌های جهادگر این تیپ در عرصه‌هایی نظیر مقابله با کرونا و همچنین کمک به آسیب‌دیدگان سیل و زلزله و... نیز خدمات بی‌منت و جهادی را به مردم ارائه داده‌اند.

بر اساس اعلام تیپ تکاور امنیتی آل‌محمد (ع)؛ این تیپ نیز همانند دیگر رده‌های سپاه محمدرسول‌الله (ص)، در موضوع «کمک مومنانه» اقدامات زیادی را انجام داده و ۱۲ گروه جهادی را تشکیل داده است که این گروه‌های جهادی در زمینه محرو‌میت‌زدایی در محله‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

همچنین بسیجی‌ها گروه‌های جهادی تیپ تکاور امنیتی آل‌محمد (ع) برای خدمات‌رسانی به مردم در جریان سیل لرستان و خوزستان و همچنین زلرله کرمانشاه نیز در این مناطق حضور داشته‌اند و به اقداماتی نظیر امدادرسانی به آسیب‌دیدگان، اهدای ۷۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند و برگزاری مراسم‌هایی برای آن‌ها با عنوان طرح «ازدواج آسان» و توزیع بیش از ۲ هزار بسته کمک‌معیشتی و غذای گرم پرداخته‌اند و هنوز هم این گروه‌های جهادی در این مناطق حضور دارند و به فعالیت‌هایی نظیر ساخت مساجد و ترمیم خانه‌های آسیب‌دیده مردم می‌پردازند.

تیپ تکاور امنیتی آل‌محمد (ع) در مرحله اول رزمایش جهادگران فاطمی نیز حدود ۵۰۰ بسته کمک‌معیشتی را بین خانواده‌های نیازمند توزیع و در مرحله دوم این رزمایش هم ۶۰۰ بسته کمک‌معیشتی را بین این خانواده‌ها در شهر تهران توزیع کرده که این بسته‌ها شامل مرغ، برنچج، حبوبات، رب و روغن بوده است.

گروه‌های جهادی تیپ تکاور امنیتی آل‌محمد (ع) همچنین در ایام شیوع کرونا نیز به فعالیت‌های گسترده‌ای نظیر توزیع ماسک، محلول‌های ضدعفونی‌کننده و انتقال بیماران به مراکز درمانی می‌پرداختند و حتی گروه‌های موتوری تشکیل شده بود تا بسیجی‌های جهادگر، نیاز‌های افراد ناتوان و آسیب‌پذیر که نمی‌توانستند از منزل خود خارج شوند را تأمین کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار