فرمانده دفاع مقدس خبر داد؛

برگزاری یادواره ۲۰۵ شهید گردان روح‌الله در مشهد

«ثابت» از برگزاری دومین یادواره شهدای گردان روح‌الله لشکر ۵ نصر در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۵۵۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ - 29November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «محمد ثابت» فرمانده گردان روح‌الله از لشکر ۵ نصر در دوران دفاع مقدس در نشست خبری که با حضور جمعی از پیشکسوتان این گردان در مشهد برگزار شد به تاریخچه تشکیل این گردان اشاره کرد و اظهار داشت: گردان روح‌الله در سال ۱۳۶۴ قبل از عملیات والفجر هشت تشکیل شد و به درخواست شهید سید حسین فاضل‌الحسینی نام روح‌الله را برای این گردان انتخاب کردم.

وی افزود: اولین فرمانده گردان روح‌الله سید حسین فاضل‌الحسینی بود که در عملیات والفجر هشت به فیض شهادت نائل آمد، گل‌محمد غزنوی دومین فرمانده این گردان بود که در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید و سید محسن حسنی سومین فرمانده گردان بود که در عملیات کربلای یک به لقاءالله پیوست.

ثابت ادامه داد: گردان روح‌الله تنها گردانی بود که از چهار گروهان تشکیل شده و دارای دسته ویژه بود.

فرمانده گردان روح‌الله در دوران دفاع مقدس گفت: این گردان در دوران دفاع مقدس به‌عنوان گردان خط‌شکن عهده‌دار مأموریت‌های سخت بود و با حضور در عملیات‌هایی چون والفجر هشت، بیت‌المقدس سه، کربلای یک، کربلای پنج، کربلای ۱۰، تک جزیره مجنون، لبیک یا خمینی و بیت‌المقدس‌ ۲ با تقديم ۲۰۵ شهید و ۵۸۸ جانباز برگ زرینی بر افتخارات این گردان در دفاع مقدس افزود.

وی ادامه داد: با پایان یافتن جنگ، رزمندگان گردان روح‌الله برای حفظ انسجام خود جلسات محفل انس را برگزار کردند که ثمره آن برگزاری اولین یادواره شهدای گردان در سال ۱۳۹۶ بود.

ثابت یکی از عوامل موفقیت گردان روح‌الله را در حرکت‌های فرهنگی و حفظ انسجام پیشکسوتان این گردان، تجمیع رزمندگان این گردان در مشهد عنوان کرد و یادآور شد: از ۲ ماه پیش در محفل انس رزمندگان گردان روح‌الله تصمیم بر آن شد تا دومین یادواره شهدای این گردان برگزار شود.

فرمانده گردان روح‌الله در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دومین یادواره شهدای گردان روح‌الله با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های استانی و نهادها جمعه ۱۱ آذر ساعت ۱۷ در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها واقع در بزرگراه شهید کلانتری برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این مراسم که خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان و فرزندان رزمندگان گردان روح‌الله و همچنین قشرهای مختلف مردم حضور خواهند داشت حسن رحیم‌پور ازغدی به ایراد سخن می‌پردازد و احمد واعظی مرثیه‌سرای این مراسم خواهد بود.

ثابت خاطرنشان کرد: انتقال سیره شهدا و معارف دفاع مقدس به جوانان به‌خصوص فرزندان رزمندگان گردان روح‌الله و همچنین تجلیل از خانواده‌های شهدای این گردان از اهداف برگزاری یادواره شهداست که بحمدالله در اولین یادواره توفیقات خوبی حاصل شد.

 فرمانده گردان روح‌الله در دوران دفاع مقدس در پایان تأکید کرد: بعد از برگزاری دومین یادواره شهدای گردان روح‌الله، محفل انس رزمندگان این گردان به‌صورت فصلی برگزار خواهد شد و با استعانت از خداوند و مدد از اولیای الهی برگزاری سومین یادواره شهدای گردان را در سال‌های آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار