جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع):

ویژگی برجسته یادواره شهدا تحول‌آفرینی است

سردار «افراسیابی» گفت: یادواره‌های شهدا باید تحول‌آفرین باشند و پیام انقلاب اسلامی و مظلومیت توأم با اقتدار حماسه‌آفرینان آن را در بین جوانان گسترش دهند که اگر این مهم محقق شود به نوبه خود جهاد تبیین است.
کد خبر: ۵۵۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ - 17November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه ستاد برگزاری دومین یادواره ۲۰۴ شهید گردان روح‌الله لشکر پنج نصر با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع)، «علی علی‌مددی» مسئول دبیرخانه مرکزی کنگره‎های شهدای استان خراسان رضوی و جمعی از پیشکسوتان این گردان در پادگان شهید برونسی مشهد برگزار شد.

سردار افراسیابی در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فضلیت زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا را کمتر از شهادت نمی‌دانند لذا کار شما در این مقطع زمانی ارزشمند است.

وی تأکید کرد: یادواره شهدای گردان روح‌الله باید یادواره تراز و دارای محصولات و تولیدات فرهنگی اثرگذار بوده تا الگویی برای سایر گردان‌ها باشد.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی قوی هستند و تمام توان خود را به کار بستند تا از طریق فضای مجازی جوانان ایران اسلامی را جذب فرهنگ غرب کنند لذا باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌گونه‌ای کار شود که برای جوانان دارای جاذبه باشد.

افراسیابی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند لذا در برگزاری یادواره‌ها باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که جوانان و منسوبین جوان به خانواده شهدا در این یادواره‌ها حضور پرشور و گسترده‌‌ای داشته باشند.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: یادواره‌های شهدا باید تحول‌آفرین باشند و پیام انقلاب اسلامی و مظلومیت توأم با اقتدار حماسه‌آفرینان آن را در بین جوانان گسترش دهند که اگر این مهم محقق شود به نوبه خود جهاد تبیین است.

وی نیاز امروز ایران اسلامی را عقیدتی و اخلاقی دانست و بیان داشت: زنده‌نگهداشتن ارزش‌های دفاع مقدس که برگرفته از آموزه‌های اسلامی است در راستای حاکمیت اخلاق به شمار می‌رود چراکه دشمن ارزش‌ها را هدف قرار داده و حمله به مقدسات را به‌عنوان یک راهبرد دنبال می‌کند.

افراسیابی در بخش دیگری از سخنان خود تدوین شناسنامه گردان روح‌الله از لشکر پنج نصر را برای ارائه به فرزندان شهدا، رزمندگان و ایثارگران این گردان ضروری دانست و گفت: پیشکسوتان گردان روح‌الله از توانمندی‌های خوبی برخوردار هستند که با تجمیع آن‌ها آورده‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

در ابتدای این نشست محمد ثابت از بنیانگذاران گردان روح‌الله گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری دومین یادواره ۲۰۴ شهید این گردان ارائه کرد.

در ادامه علی‌مددی در خصوص ویژگی‌های یادواره تراز مطالبی بیان کرد.

همچنین سایر اعضا در خصوص فعالیت‌هایی که در حوزه ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان گردان روح‌الله، برگزاری محافل انس پیشکسوتان دفاع مقدس و جمع‌آوری زندگینامه، وصیتنامه و تصاویر شهدا مطالبی بیان کردند.

ویژگی برجسته یادواره شهدا تحول‌آفرینی است

ویژگی برجسته یادواره شهدا تحول‌آفرینی است

ویژگی برجسته یادواره شهدا تحول‌آفرینی است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها