جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع):

روایتگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هم عجین هستند

سردار «افراسیابی» گفت: انقلاب اسلامی خدمات زیادی داشته است اما هجمه استکبار و ایادی آن در عرصه‌های مختلف گسترده است؛ بر همین اساس رسالت روایان خطیر است و باید در روایتگری دفاع مقدس، جبهه انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را هم روایت کنند.
کد خبر: ۵۵۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸ - 10November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، افتتاحیه دوره آموزش سطح ۲ روایتگری یادبود سردار شهید «عباس ولی‌نژاد» ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) و «عباس آرانیان» مدیرعامل انجمن راویان فتح رضوی عصر امروز (پنجشنبه) در مرکز آموزشی امامت مشهد برگزار شد.

سردار افراسیابی در این مراسم با بیان اینکه اگر امروز دشمن عده‌ای را در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده به دلیل کم‌کاری‌هاست، اظهار داشت: بعد از گذشت ۱۴ قرن، قیام عاشورا و حادثه کربلا به خوبی روایت شده مرهون روشنگری‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است؛ بر همین اساس وظیفه داریم کربلاها را یکی از آن‌ها کربلای ایران است به درستی روایت کنیم.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) تأکید کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب اعتقادی است چراکه در رأس آن فقیه جامع‌الشرایطی قرار دارد که نگاه دینی و اعتقادی به امور دارد.

افراسیابی گفت: انقلاب اسلامی خدمات زیادی داشته است اما هجمه استکبار و ایادی آن در عرصه‌های مختلف گسترده است و نظام سلطه از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به نظام مقدس اسلامی استفاده می‌کنند لذا رسالت روایان خطیر است و باید در روایتگری دفاع مقدس، جبهه انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را هم روایت کنند.

وی ادامه داد: در روایتگری باید نیت‌ها را خالص کرد تا سخنان راوی اثرگذار باشد و موجب جذب نوجوان و جوانان و علاقه‌مندی آن‌ها به فرهنگ ایثار و شهادت شود.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) یادآور شد: امروز در شرایطی که کشور در عرصه‌های مختلف در جنگی نابرابر با نظام سلطه قرار دارد وقت گذاشتن برای شناخت بهتر دفاع مقدس و مبانی آن و انتقال این مفاهیم به جامعه بسیار ارزشمند است.

افراسیابی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ سال است که استکبار با انقلاب اسلامی مقابله می‌کند اما در شرایط کنونی همه توان خود را توسط منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و چپ‌گراها به میدان آورده تا حرکت روبه‌پیش انقلاب اسلامی را متوقف کنند که به مدد الهی و ایستادگی مردم و حضور در صحنه راه به‌جایی نخواهند برد.

وی بیان داشت: به منظور تقویت جبهه انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس هر کدام از شما باید در سطح خانواده و مدارس به‌صورت چهره‌به‌چهره به تبیین معارف و ارزش‌های این حماسه ماندگار بپردازید.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: امروز دشمن عده ندارد اما از طریق فضای مجازی به‌دنبال یارگیری است باید وقت گذاشت و با تلاش شبانه روزی در فضای حقیقی جذب حداکثری داشت.

در دوره آموزشی سردار شهید عباس ولی‌نژاد که به همت انجمن راویان فتح رضوی و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع) در حال برگزاری است ۱۱۵ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان و ۲۵ نفر از بانوان از سطح استان خراسان رضوی حضور دارند و در مدت ۲ روز از طرح درس‌های دستاوردها و پیامدهای دفاع مقدس، معرفی الگوهای دفاع مقدس، دشمن‌شناسی، اصل ارتباط موثر، استراتژی نظامی ایران و عراق، فرهنگ دفاع مقدس و بررسی قطعنامه‌های شورای امنیت توسط سید حسن هاشمی، علی پیراسته، سید حسین حیدری، مرتضی سلطانی، سید مصطفی میرشجاع و عباس سعادتی بهره‌مند می‌شوند.

شرکت‌کنندگان در این دوره پس از ارائه کنفرانس عملی در صورت قبولی جهت آشنایی با مناطق عملیاتی و نقاط یادمانی در اردوی راهیان شرکت خواهند داشت و بعد از آن بنا به نیاز دستگاه‌ها و تشکل‌ها در عرصه روایتگری نقش‌آفرینی می‌کنند.

روایتگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هم عجین هستند

روایتگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هم عجین هستند

روایتگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هم عجین هستند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها