جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع):

دانش‌آموزان فرماندهان جنگ نرم هستند

سردار «افراسیابی» با بیان اینکه امروز دانش‌آموزان فرماندهان «جنگ نرم» هستند، گفت: در این جنگ، مأموريت این قشر سخت‌تر از جنگ در دوران دفاع مقدس است. در «جنگ سخت» دشمن دیده می‌شد، اما در جنگ نرم، وضعیت غبارآلود و تشخیص خودی از غیرخودی سخت است.
کد خبر: ۵۵۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ - 01November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش دانش‌آموزی «رفیق شهیدم» یادبود دانش‌آموزان شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) و تحلیف فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع)، «سید امیر شوشتری» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از دانش‌آموزان بسیجی امروز در سرای فرهنگ و ادب مشهد برگزار شد.

سردار افراسیابی در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: صفت مبارک بسیجی بودن را همواره با خود داشته باشید. اساس کار بسیج عبارت است از جذب، آموزش و سازماندهی؛ بر همین اصل و مبنا بسیجیان بایستی ده‌ها دانش‌آموز را هدایت و راهنمایی کنند.

وی با اشاره به توصیف امام خمینی (ره) از شهید حسین فهمیده افزود: ایشان با آن عظمتی که خود داشتند، درباره این شهید نوجوان فرمودند که «رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها‏‎ ‎‏زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم‏‎ ‎‏نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.‏»؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم که بزرگی اشخاص به سن و سال نیست.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان جانباز و شهید بسیاری تقدیم به انقلاب اسلامی شده است، یادآور شد: دانش‌آموزان آن دوره با ترک کلاس‌ها و رفتن به جبهه‌ها به دفاع از انقلاب اسلامی برخاستند؛ به عبارت دیگر، جنگ دانش‌آموزان در دهه ۶۰ جنگ سخت بود که باید در آن، یک مسافت طولانی طی می‌شد تا به مرزهای غربی و یا جنوب کشور برسند. در آنجا جبهه دشمن و جبهه نیروهای خودی مشخص بود!

وی بصیرت را نیاز امروز جامعه برای خواص و عوام دانست و گفت: گاهی یک نوجوان متوجه یک مسیر درست می‌شود، اما برخی افراد با وجود سنین بالا و حتی جایگاه اجتماعی بالا متوجه برخی از اقدامات و صحنه‌آرایی‌های دشمنان نمی‌شوند که نشان از داشتن بصیرت دارد.

افراسیابی تصریح کرد: امروز دانش‌آموزان، فرماندهان جنگ نرم هستند، در این جنگ مأموريت این قشر سخت‌تر از جنگ در دوران دفاع مقدس است. در جنگ سخت دشمن دیده می‌شد، اما در جنگ نرم وضعیت غبارآلود و تشخیص خودی از غیرخودی سخت است. دشمنان در جنگ نرم به وسیله پمپاژ دروغ و شبهه به دنبال این هستند که قدرت تشخیص حق از باطل از بین برود تا بتوانند ذهن و سبک زندگی ما را تغییر بدهند.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پایان تأکید کرد: دشمنان معترف هستند که در طول سال‌های زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی نتوانستند حتی یک نقطه خاکستری را در زندگی ایشان پیدا کنند؛ چراکه اگر چنین بود، بارها همان نقاط سیاه و خاکستری بر سر ملت مثل پتک کوبیده می‌شد! بر همین اساس، همواره نسبت به عمل به توصیه‌های معظم له اهتمام داشته باشید.

استقامت لازمه حرکت در مسیر حق است

در ادامه این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی طی سخنانی ابراز داشت: تمام دلخوشی‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان کشور به وجود شما دانش‌آموزان است.

شوشتری در ادامه با اشاره به اهمیت بسیج در کشور گفت: زمانی دست ایران در برابر قدرت‌های مادی دنیا خالی بود. در آن برهه زمانی کشور توانست به وسیله قدرت بسیج بر قدرت متجاوران آن زمان مثل آمریکا، شوروی و سایر ارتش‌های قدرتمند و حتی پول‌های عربی آن دوره غلبه کند. در آن ایام سپاه یک نهاد تازه‌تأسیس بود و ارتش نیز با توجه به مسائل پیش‌آمده در اوایل پیروزی انقلاب، از آمادگی لازم و وضعیت مطلوبی برخوردار نبود؛ اما به فرمان امام خمینی (ره) شجره طیبه بسیج وارد میدان شد که هم ایران اسلامی را نجات داد و هم امروز الگویی برای سایر کشورهای جهان شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود خطاب به دانش‌آموزان حاضر در جلسه تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم وعده یاری دین خود را داده است، بنابراین به مسیری که در آن قرار دارید شک نکنید و پرتوان در آن گام بردارید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به نابودی و شکست معجزه‌گونه رژیم‌ پهلوی و ارتش بعث عراق تأکيد کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با شناختی که نسبت به شخصیت صدام داشتند در یکی از سخنانشان به این نکته اشاره کردند که گمان بر این بود که تبادل اسیران جنگی بین ایران و عراق نزدیک به ۳۰ سال بیانجامد، اما بحمدالله به دلیل درگیری صدام در جنگ خلیج فارس آزادی اسرا را تسریع کرد و این یک معجزه بود.

وی یادآور شد: به یاد دارم در زمانی که به دست رژیم بعث عراق اسیر شده بودم در بین اسرا، زندانی‌هایی از ایران وجود داشتند که به دلیل درگیری‌های مرزی عراق با ایران در زمان رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۲ به اسارت درآمده بودند و از آن زمان تا بعد از انقلاب اسلامی ایران هنوز آزاد نشده بودند!

شوشتری در پایان تاکید کرد: محو اسرائیل همانند محو داعش از کشور عراق، رقم خواهد خورد؛ اما طی شدن چنین مسیری، راحت و آسان نخواهد بود، بلکه دارای سختی و مشکلات است؛ لذا بایستی در راه سختی‌ها از خدا کمک گرفت و استقامت ورزید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار