معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع):

«روایتگری دفاع مقدس» سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است

سردار «افراسیابی» گفت: در شرایطی که نظام سلطه در جنگ ترکیبی آحاد جامعه را هدف قرار داده، باید نسل امروز با نقش‌آفرینی در جهاد تبیین در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی به روایتگری دفاع مقدس و مقاومت مردم در آن دوران پرافتخار بپردازند تا دشمن در این جنگ همچون جنگ نظامی ناکام بماند.
کد خبر: ۵۳۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵ - 19July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، افتتاحیه دوره آموزش مقدماتی سطح یک روایتگری یادبود سردار شهید «عباس ولی‌نژاد» ویژه پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع)، «علی علی‌مددی» مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع) و «عباس آرانیان» مدیرعامل انجمن راویان فتح رضوی عصر امروز (سه‌شنبه) در مرکز آموزشی امامت برگزار شد.

سردار افراسیابی در این مراسم اظهار داشت: جوانان باید در عرصه روایتگری دفاع مقدس حضور جدی داشته باشند تا این رسالت مهم به مرور از پیشکسوتان جهاد و مقاومت به نسل امروز منتقل شود.

وی افزود: بحمدالله در اردوهای راهیان نور شاهد حضور راویان جوان، توانمند و متعهد هستیم که این روند باید تداوم داشته و تقویت شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت روایتگری دفاع مقدس گفت: قرن‌ها از واقعه غدیر و کربلا می‌گذرد و امروز این ۲ رویداد تاریخ اسلام به خوبی تبیین می‌شود که تحقق این مهم مرهون نقش‌آفرینی روحانیون و ذاکران اهل‌بیت است.

این فرمانده ارشد سپاه امام رضا (ع) یادآور شد: اقداماتی که در راستای معرفی غدیر و فرهنگ عاشورا صورت گرفته باید در جهت معرفی دفاع مقدس و تبیین دستاوردهای این حماسه عظیم برای نسل‌های آینده توسط روایان جوان صورت بگیرد.

افراسیابی با بیان اینکه هر سند تاریخی هرچه به منبع نزدیک‌تر باشد معتبرتر خواهد بود، ابراز داشت: هنوز که پیشکسوتان جهاد و مقاومت در قید حیات هستند و در جامعه به زندگی خود ادامه می‌دهند نسل جوان باید با بهره‌گیری از این ظرفیت معنوی، خاطرات و تجارب آن‌ها در دوران دفاع مقدس را احصا کرده و در روایتگری از آن‌ها استفاده کند تا سخنانشان اثرگذارتر باشد.

وی روایتگری دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در راستای جهاد تبیین دانست و ادامه داد: دشمن به دنبال تطهیر چهره پهلوی است تا این رژیم را به‌عنوان خادم ملت ایران به جوانانی که آن دوران را درک نکردند معرفی کند اما با روایتگری در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع ملت ایران در دوران دفاع مقدس به‌عنوان برگی زرینی از تاریخ انقلاب این توطئه‌ دشمن باید خنثی شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) گفت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید داشته و دارند که در مسیر غدیر و رسالت پیامبر (ص) حرکت کنیم. برگزاری جلسات و نشست‌ها با هدف تبیین تاریخ پرفراز و نشیب نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب تقویت انقلاب اسلامی می‌شود. باید بتوان با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها فرهنگ، اهداف و ارزش‌های انقلاب را به نسل‌های بعد منتقل کنیم و شما جوانان باید پرچمدار این عرصه در گام دوم انقلاب باشید.

وی تأکید کرد: در شرایطی که نظام سلطه با تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی آحاد جامعه به‌خصوص جوانان ایران اسلامی را هدف قرار داده باید نسل امروز با نقش‌آفرینی در جهاد تبیین که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی به روایتگری دفاع مقدس و ایستادگی و مقاومت مردم در آن دوران پرافتخار در برابر دنیای استکبار بپردازند تا دشمن در این جنگ همچون جنگ نظامی ناکام بماند.

افراسیابی در پایان با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی روایتگری از فرصت ایجاد شده، خاطرنشان کرد: امروز جبهه انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف باید متناسب با توطئه‌های دشمن در جهت مقابله با آن خود را به روز کند.

در دوره آموزشی سردار شهید عباس ولی‌نژاد که به همت انجمن راویان فتح رضوی و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع) در حال برگزاری است ۱۲۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان از سطح استان خراسان رضوی حضور دارند و در مدت سه روز از طرح درس‌های دشمن‌شناسی، جغرافیایی انقلاب اسلامی، مقدمه آموزش، فرهنگ دفاع مقدس، ضرورت روایتگری، فرهنگ اصطلاحات نظامی، استراتژی نظامی ایران و عراق، اصول روایتگری، تاریخ تحلیلی ایران و عراق و تأثیرات انقلاب اسلامی در منطقه و بین‌الملل توسط مرتضی سلطانی، علی علی‌مددی، سید مصطفی میرشجاع، ابوالقاسم علیزاده، قربانعلی معظمی، کفشدار، مقدسی و سیدجلال امینی بهره‌مند می‌شوند.

شرکت‌کنندگان در این دوره پس از قبولی در آزمون می‌توانند در دوره سطح ۲ شرکت کنند که پس از قبولی عنوان راوی به آنها اطلاق می‌شود و بعد از طی دوره‌های تکمیلی و تخصصی، بنا به نیاز دستگاه‌ها و مجموعه‌های متولی روایتگری در این عرصه نقش‌آفرینی می‌کنند.

«روایتگری دفاع مقدس» سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است

«روایتگری دفاع مقدس» سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است

«روایتگری دفاع مقدس» سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است

«روایتگری دفاع مقدس» سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است

«روایتگری دفاع مقدس» سنگر دفاع از انقلاب اسلامی است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار