جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) مطرح کرد؛

خدمت خالصانه بسیج در سایه ایمان/ اعزام ۹۰ گروه جهادی به مناطق محروم در هفته بسیج

سردار «افراسیابی» گفت: بسیج خدمتگذار و آینه خدمت خالصانه به مردم است و در تمام بحران‌ها حضور داشته و همراه، همدرد و همنشین مردم آسیب‌دیده بوده و این حقیقت اثبات شده است.
کد خبر: ۵۵۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ - 16November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: یاد شهدای امنیت به خصوص شهید دوست‌محمدی و براتی که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم و امیدواریم مورد شفاعت سرور و سالار شهیدان قرار گیرند.

سردار افراسیابی افزود: هفته بسیج یادآور بزرگ‌مردی‌ها، اخلاص و ازخودگذشتگی افرادی است که خدمت‌گذار و دلسوز مردم هستند و جامعه باید قدردان زحمات و خدمات بسیج باشد، چراکه خدمات بسیاری انجام داده و یادگاری است که از امام خمینی (ره) برای ملت ایران به ودیعه گذاشته شده است‌.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا با اشاره به اینکه بسیج در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته است، گفت: بسیج خدمتگذار و آینه خدمت خالصانه به مردم است و در تمام بحران‌ها حضور داشته و همراه، همدرد و همنشین مردم آسیب‌دیده بوده و این حقیقت اثبات شده است.

رئیس ستاد گرامی‌داشت هفته بسیج خراسان رضوی بیان داشت: برنامه‌های هفته بسیج با هدف قدردانی از مجاهدت‌های شبانه‌روزی بسیجیان برگزار می‌شود، کسانی که جان خود را در طیق اخلاص گذاشتند و در جنگ ترکیبی دشمن برای کمک به مردم و تأمین امنیت سینه سپر کردند همچون شهید براتی از ابتدای ناآرامی‌ها برای مقابله با هرگونه تهدیدی در میدان حضور داشت و جان خود را در این راه فدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: روزشمار هفته بسیج از یکشنبه ۲۹ آبان با نام بسیج سازندگی و پیشرفت آغاز می‌شود. در حوزه خدمت‌رسانی، بسیج اقداماتی چون آبرسانی، لایروبی قنوات، ساخت خانه‌های نیازمندان، آبرسانی مناطق محروم‌ و جاده‌سازی را انجام داده است.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: بسیج در حوزه اشتغال‌زایی نقش‌آفرین بوده و یک هزار چرخ خیاطی در اختیار استان خراسان رضوی و مشهد قرار گرفته تا نیاز به درآمدزایی برطرف شود.

افراسیابی ادامه داد: ۳۰ آبان‌ دومین روز از هفته بسیج که به نام بسیج مسجدمحوری و جامعه اسلامی نام‌گذاری شده در بیش از ۴۰۰ منطقه، محله اسلامی یا مدینه فاضله پیاده می‌شود تا به معنای واقعی کشور اسلامی محقق شود.

وی تصریح کرد: روزهای اول و دوم آذر بسیج نوآوری و جهاد فاطمی و بسیج مردم‌سالاری و ایران قوی و مستقل نام‌گذاری شده است و اقدامات ۵۰۰ گروه جهادی در موضوعات مختلف در سطح استان به نمایش گذاشته می‌شود.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران ابراز داشت: پنجشنبه سوم آذر بسیج مظهر جهاد و شهادت نام‌گذاری شده که بسیجیان با حضور در مزار شهدا، با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهیدان تجدید بیعت می‌کنند.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج خراسان رضوی ابراز داشت: بسیج ایمان و تربیت اسلامی عنوان پنجمین روز از هفته بسیج است. بسیجیان با تکیه به سلاح ایمان توانسته‌اند خدمت صادقانه داشته باشند. در این روز حلقه‌های صالحین بسیج در میقات‌های نماز جمعه حضور خواهند داشت.

وی افزود: شنبه پنجم آذر روز بسیج مقاومت و اقتدار ملی نام‌گذاری شده است که در این روز حضور بسیجیان در صحنه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: اکران طرح‌های گرافیکی بسیج، دیدار بسیجیان با ائمه‌ جمعه سراسر استان و برگزاری مراسم افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی در مجتمع آیه‌ها از ویژه‌برنامه‌های ششمین روز از هفته بسیج است.

وی در پایان برگزاری همایش جهادگران علم و فناوری بسیج در حمایت از تشکل‌های دانش‌بنیان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری بسیج با حضور نخبگان، افتتاح جشنواره شعر ایران زمین توسط بسیج دانش‌آموزی، توزیع ۸۵ هزار بسته معیشتی، برگزاری مراسم تجلیل از بسیجیان پیشکسوت، اعزام ۹۰ گروه جهادی به مناطق محروم تیم و دیدار با خانواده شهدای بسیج دوران اغتشاش را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار