دبیر علمی جایزه ادبی یوسف:

نیازمند تحرکت ادبی ملی هستیم/ جایزه یوسف با ساختار متفاوت تخصصی‌تر می‌شود

عباس‌پور با تاکید براینکه نیازمند تحرکت ادبی ملی هستیم، گفت: جایزه ادبی داستان کوتاه یوسفویژه دفاع مقدس امسال با ساختار متفاوت تخصصی‌تر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۵۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ - 29November 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «احسان عباس‌پور» دبیر علمی دوازدهمین جایزه داستان ادبی یوسف ویژه دفاع مقدس با بیان اینکه جایزه یوسف در دوره جدید با ساختار متفاوتی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: به سمت تخصصی شدن جایزه ادبی یوسف حرکت خواهیم کرد تا از نگاه یک جشنواره عام به سمت یک جشنواره تخصصی داستان کوتاه حرکت کنیم چراکه یوسف پنجمین جشنواره تخصصی در حوزه داستان کوتاه است. 

وی جشنواره یوسف را شاخص‌ترین رویداد ادبی با محوریت داستان کوتاه دانست و تاکید کرد: پرداختن به موضوع دفاع مقدس امتیاز ویژه جشنواره یوسف است و زیبایی‌های خیلی خاصی دارد. بنابر وظیفه زندگی‌نامه شهید ملک شامران را مطالعه کردم که با نوشتن داستان‌های کوتاه زیبایی‌های زیادی را در زندگی خود گنجانده است. اسم این شهید و رفتار ایشان و سرگذشت و خاطرشان قابلیت داستان شدن دارد. 

دبیر علمی دوازدهمین جایزه داستان ادبی یوسف به داستان «می‌روم برای کرم‌ها لانه بسازم» نوشته شهید کامران ملک شامران اشاره کرد و با تاکید براینکه این داستان در آن ایام کاملا ساختارشکنانه نوشته شده است، افزود: اسم این داستان نشان دهنده تفاوت این داستان نویس با دیگران است که نگاه به زیبایی‌های زندگی دارد.

عباس‌پور به همکاری‌های شهید ملک شامران با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر نهاد اشاره و تصریح کرد: امسال نیازمند تحرکات ادبی بیشتری با رویکرد ملی هستیم لذا دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف امسال متفاوت برگزار خواهد شد. 

در ادامه این نشست «حامد صلاحی» مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ذکر نکاتی پرداخت و برادر شهید سید فریدالدین معصومی دانشمند جوان کشورمان که در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ به شهادت رسیده به ذکر خاطراتی پرداخت و سپس کتاب جایزه ادبی یوسف ویژه چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی شد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها