رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری:

دشمن در پی ایجاد احساس یأس و ناامیدی بین مردم است/ صدای مردم را به تصمیم‌گیران منتقل می‌کنیم

حجت‌الاسلام صالحی گفت: در زمینه انتقال دیدگاه‌ها امانت‌داری کامل در این مرکز وجود دارد و اگرچه معتقدیم اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد، اما صدای همه مردم اعم از اقلیت و اکثریت را به تصمیم‌گیران منتقل می‌کنیم.
کد خبر: ۵۵۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ - 30November 2022

دشمن در پی ایجاد احساس یأس و ناامیدی است/ صدای مردم را به تصمیم‌گیران منتقل می‌کنیم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در گفت‌وگویی درباره پاسخگویی تلفنی وزرا به خواسته‌های مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، اظهار داشت: در این طرح که از ششم آذرماه و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلید خورد، دو روز در هفته وزرا در این مرکز حضور می‌یابند.

حجت‌الاسلام صالحی هدف از این طرح را رساندن صدای مردم به اعضای هیات دولت دانست و گفت: تلاش کردیم تا پشتیبان مردم در تحقق خواسته‌ها از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور باشیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین نشست‌هایی یادآور شد: دشمن در فضای مجازی و حقیقی در پی ایجاد احساس یأس و ناامیدی است و آینده سیاهی از جامعه را به مردم تلقین می‌کند. یکی از موارد یأس آفرین، بی‌پاسخ بودن مسئولان در برابر درخواست‌ها و مطالبات مردم است. اینکه مردم احساس کنند مسئولان قابل دسترس نیستند و نمی‌توان مستقیم و بلاواسطه با آن‌ها سخن گفت، انگیزه‌ها را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: گرچه مردم بصیر و روشن ضمیر ایران با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی این نقشه‌ها را به باد داده است، اما تلاش داریم با ایجاد یک نشاط اجتماعی در جامعه با هدف مقابله با هرآن چیزی باشیم که در مردم ایجاد یأس و ناامیدی می‌کند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از برنامه‌ریزی برای حضور ۱۳ وزیر و معاون وزیر در این نهاد به منظور پاسخگویی به تماس‌های مردم خبر داد.

وی معیشت، اشتغال و مسکن را سه موضوع اصلی و پررنگ در فهرست تماس‌های مردم با ین مرکز دانست و گفت: به دلیل کم‌کاری‌های دولت‌های پیشین، این سه موضوع بالاترین فراوانی از مشکلات مردم را دارا هستند و دولت در هر سه محور، تمام همت خود را برای بهبود آن‌ها به کار بسته است.

حجت‌الاسلام صالحی درباره تماس‌های مردم پیرامون موضوعات فرهنگی و رویداد‌های روز هم گفت: مرکز از باب امانت‌داری، صدای همه مردم ایران اسلامی است، چه صدای اقلیت و چه اکثریت. از این رو درخواست اقلیت مردم را هم ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌دهد، نظام اسلامی ظرفیت آن را دارد که صدای همه مردم ایران باشد و مرکز هم در این راستا هم تکلیف اجتماعی، هم انسانی هم قانونی دارد که صدای همه مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه تماس‌هایی با مرکز گرفته شده و از فضای ملتهب جامعه ابراز نگرانی می‌شود، تصریح کرد: در موارد زیادی از تماس‌ها، مردم از ناامنی‌های به وجود آمده برای بانوان و دیگر افراد جامعه شکایت داشته و درخواست برخورد با اغتشاشگران را دارند و نسبت به بی‌حرمتی به ارزش‌های اسلامی گلایه‌مند هستند.

حجت‌الاسلام صالحی همچین از وجود درخواست‌هایی مبنی بر آزادی پوشش در جامعه هم خبر داد و افزود: تعداد این درخواست‌ها بسیار اندک است، اما این موارد هم منتقل برحسب وظیفه ذاتی مرکز به مسئولان منتقل می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه نسبت به نوع برخورد‌های صورت گرفته با مجموعه نیروی انتظامی و برخی اقشار گلایه‌هایی مطرح می‌شود؛ گفت: موضوع بیشترین حجم تماس‌ها در هفته‌های اخیر از یک سو انتقاد از اغتشاشگران و از سوی دیگر دعوت به شنیدن صدای معترض و نه اغتشاشگر است.

وی تأکید کرد: در زمینه انتقال این دیدگاه‌ها امانت‌داری کامل در مرکز وجود دارد و گرچه معتقدیم اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد، اما صدای همه مردم؛ هم اقلیت و هم اکثریت را به تصمیم‌گیران منتقل می‌کنیم.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار