رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌ جمهوری:

اهمیت به مردم در تمامی لایه‌های مدیریتی مورد توجه قرار گرفته است

صالحی با اشاره به اینکه مردم‌داری نکته مهم و ویژگی برجسته دولت سیزدهم است، گفت: اهمیت به مردم در تمامی لایه‌های مدیریتی مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۴۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ - 27August 2022

اهمیت به مردم در تمامی لایه‌های مدیریتی مورد توجه قرار گرفته استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری امروز شنبه (۵ شهریور) در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهدا به ویژه شهیدان دولت اظهار داشت: قطعاً مدیریت بدون اطلاع‌رسانی نمی‌تواند اعتماد لازم در میان مردم را ایجاد کند تا فضای امید و نشاط در جامعه محقق شود. وظیفه اطلاع رسانی بر عهده خبرنگاران است که از آنها قدردانی می‌کنیم.

صالحی تصریح کرد: دولت سیزدهم که نام مقدس «مردم» را در کنار خود دارد و آن را مدال افتخار می‌داند، مردم‌گرایی و مردم‌محوری را در تمامی گام‌های خود لحاظ می‌کند. رئیس‌جمهور از ابتدایی‌ترین روز آغاز به کار خود در میان مردم بوده است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه ولایت‌مداری از ویژگی‌های مهم حجت‌الاسلام رئیسی و دولت سیزدهم است، عنوان کرد: بسیاری از دولت‌ها به مرور زمان از مردم و ولایت دور می‌شوند و نگاه ولایت‌مدارانه آنها کم می‌شود. تفاوت این دولت با همه دولت‌های قبل این است که ولایت‌مداری خود را ثابت کرده است.

صالحی با اشاره به اینکه مردم‌داری نکته مهم و ویژگی برجسته دیگر دولت سیزدهم است، بیان کرد: اهمیت به مردم در تمامی لایه‌های مدیریتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: دولت با نگاه شناخت مسئله، پیگیری و حل آن به کار ورود کرده و این موضوع را در سفرهای استانی نشان داده که به دنبال رفع مشکلات و معضلات مردم است. این دولت در حوادث مختلف همچون سیل و زلزله پا به پای مردم حضور داشته است. این طور نبوده که پشت میز بنشیند و بخواهد از دور نظاره‌گر مشکلات مردم باشد.

صالحی تاکید کرد: اعتمادسازی مدیران برای رضایتمندی مردم، خط قرمز این دولت است، باید به سمت رضایتمندی و اعتمادسازی برویم.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری اظهار کرد: تعامل و همکاری دولت با مخالفان خود بی‌سابقه است. این دولت از بداخلاقی‌، بگومگوهای سیاسی، حاشیه‌های بی‌فایده و ایجاد دوقطبی‌های کاذب پرهیز کرده است.

وی ادامه داد: مدیران جهادی و ارزشمند این دولت کم نیستند. دولت لشکریان خدمت زیادی دارد که باید از مدیران مختلف در دولت تشکر کنیم. در دولت انقلابی برای اولین بار وزرا و معاونین ریاست جمهوری در ۳۱ استان حضور پیدا می‌کنند، این بی‌سابقه‌ترین اتفاق در این زمینه است که تمامی هیئت دولت همزمان در همه استان‌ها حاضر شوند، در میان مردم باشند و پایتخت روزی را بدون حضور وزرا تجربه کند.

صالحی خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم به سمت اعتمادسازی و تعامل با همه مردم برویم و حتی با مخالفان خود در جامعه ارتباط داشته باشیم از رویکردهای دولت است. حاشیه‌سازی برای جامعه و دولت خط قرمز نظام جمهوری اسلامی و همچنین دولت سیزدهم است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری گفت: از نگاه مردم، جامعه از دولت انتظار دارد که بر سر کار باشند؛ بنابراین انتخاب مدیر لایق از دیگر خطوط قرمز دولت سیزدهم است؛ همانطور که رئیس‌جمهور بارها تاکید کرده است که مدیری که نگاه تحولی نداشته باشد، نخواهد نگاه خود را به دولت گره بزند ودر کنار دغدغه‌های مردم بایستد باید کنار برود.

وی متذکر شد: مهم‌تر از احترام به افراد، این است که به دولت، نظام و مردم احترام بگذاریم. احترامی که بتواند سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی را ایجاد کند. بنابراین با کمال احترام مدیران ناکارآمدی که توان خدمت‌رسانی ندارند باید جایگاه خود را برای کارآمدان ترک کنند.

صالحی تصریح کرد: هیچ مسئولی نمی‌تواند در دولت سیزدهم خود را از پاسخگویی به مردم مبرا بداند. پاسخ به مردم باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری بیان کرد: باید با مردم صادقانه صحبت کنیم، اگر مشکلی در مسیر خدمت به مردم داریم آن را شفاف و صادقانه برای مردم بگوییم. رویکرد بیان صادقانه، گزارش صریح، مبتنی بر واقعیت و به دور از زیاده‌گویی در دستور کار این دولت است.

وی با بیان اینکه مردم محرم نظام و مسئولان هستند، عنوان کرد: دولت سیزدهم برای گفتن «ببخشید»، عذرخواهی کردن و بیان اینکه «به دلایلی نتوانسته‌ام به وظیفه خود درست عمل کنم»؛ سختی ندارد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار