حجت‌الاسلام رئیسی در همایش خدمت ماندگار:

خدمت برای خدا، جاودانه و ماندگار است/ دیدگاه‌های جامعه پزشکی در تدوین طرح و لوایح مورد توجه قرار گیرد

رئیس‌جمهور گفت: در طرح‌ها و لوایح، نیازها و اظهار نظرهای جامعه پزشکی مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۴۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ - 27August 2022

خدمت برای خدا، جاودانه و ماندارگار است/ دیدگاه‌های جامعه پزشکی در تدوین طرح و لوایح مورد توجه قرار گیردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور امروز در همایش «خدمت ماندگار» که در سالن اجلاس سران برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای مدافع سلامت، مدافع حرم و دفاع مقدس، اظهار داشت: زکریای رازی و بوعلی سینا که دو شخصیت نامدار و افتخارآفرین جهان اسلام هستند به مناسبت ارزش علمی و پژوهشی این دو بزرگ، روزشان روز پزشک و داروساز نامگذاری شده و این دو روز را روزهای «خدمت ماندگار» نامیدند.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه در هر دولت، سرزمین و اقلیمی عنوان خدمت مشخص است، افزود: اما خدمت اقسام دارد. یک خدمت با هدف کسب منفعت است و نگاه در این خدمت نگاه «ماتریالیستی» و مادی گرایانه است. نوع دوم خدمت از «درِ نوع دوستی» و بشر دوستی است که نگاه انسان دوستانه را به همراه دارد و این نکته در این خدمت اومانیستی و انسان مدارانه است. خداوند این حس را در همه بندگان خود قرار داده که هم نوع خود را دوست داشته باشند.

رئیس‌جمهور خدمت برای خدا را نوع دیگری از خدمت رسانی برشمرد و بیان کرد: این نوع خدمت، به خدمت ماندگاری و جاودانگی می‌دهد .

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به یکی از بیانات شهید مطهری، خاطرنشان کرد: در این نوع خدمت اگر از انسان تقدیر نشود ناراحتی ایجاد نمی‌کند یا فرد را دچار نقد و کاستی نمی‌کند. با ارزش‌های مادی این این خدمت‌ها قابل جبران نیست. کسی که یک ماه خود را از آسایش و دیدن خانه و خانواده خود محروم کرده را چطور می‌توان جبران کرد؟

وی اضافه کرد: بعضی از کارها، ایثار و گذشت‌ها با مادیات قابل جبران نیست. کدام وزن می‌تواند با گذشت و ایثار خالصانه هم وزنی کند؟ همه مردم قدردان خدمات شایسته امروز ایثارگران در حوزه سلامتهستند. روحیه و حال مردم حال قدردانی از جامعه پزشکی و بهداشت و درمان در کشور است. ما از صمیم قلب و سودای دل متشکر هستیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به نکات مطرح شده از سوی جامعه پزشکی حاضر در جلسه، گفت: مایل هستم حتماً از دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات ارزشمند فرهیختگان، پزشکان و داروسازان و جامعه پرستاری و پزشکی استفاده کنیم. مشورت با شما در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری ها سرمایه بزرگی برای مجموعه بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس است.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: چه خوب است در طرح‌ها و لوایح، نیازها و اظهار نظرهای شما مورد توجه قرار گیرد. در رابطه با نظرات خود، بحث‌های دقیق انجام دهید؛ حمایت از جامعه پزشکی سرمایه بزرگی برای دولت، کشور و تصمیم سازان است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به میزان دانش موجود در کشور و دانشگاه‌ها راضی بود، تصریح کرد: ما جایگاه خوبی در کشورهای اطراف و منطقه داریم. بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌های ما قابلیت این را دارند که قطب سلامت باشند. بسیاری از شهرهای ما در پزشکی حرف برتر را می‌زنند و مورد توجه جهان هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به یکی از بازدیدهای خود از پارک علم و فناوری، بیان کرد: در بحث داروسازی امروز جامعه داروساز ما احساس ضعف نمی‌کنند. ما یکی از صادر کنندگان دارو هستیم. طی دیدارهای اخیر در دولت با رؤسای کشورهای مختلف، بحث پزشکی و داروسازی ما و تمایل برای ارتباط و دیپلماسی در این حوزه مورد تاکید بود.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اقدامی که وزیر بهداشت بعد از ۱۵ سال تاخیر در حقوق و تعرفه‌گذاری پرستاری انجام داد، گفت: این از اولین اقدامات وزیر بهداشت بود که نشستی هم به این منظور با پرستاران داشتیم و مقدمات این کار فراهم و انجام آن در دولت سیزدهم اجرایی شده است.

وی درباره مسأله پزشکان با بیان اینکه خدمات آنها در جای جای کشور مورد افتخار است، گفت: صیانت و شکرگزاری از این سرمایه این است که هم معیشت آنان دنبال و هم نظرات آنان اخذ شود.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه سخنانش بیمه شدن حدود ۶ میلیون نفر را کار بزرگی برشمرد و طرح دارویار را هم بسیار مهم و در جهت امید آفرینی مردم توصیف کرد.

رئیس جمهور درباره تجهیزات پزشکی گفت: امروز افتخار می‌کنیم همه تجهیزات اتاق عمل در ایران تولید می‌شود، تاجیکستان که رفتم پک کامل اتاق عمل تولیدی ایران را هدیه بردم و این در مراکز علمی تاجیکستان به عنوان افتخار ایران به نمایش گذاشته شده لست.

وی تصریح کرد: نمی‌گوییم دولت مستقیم این کارها را انجام می‌دهد، اما نقش هدایت، حمایت و نظارت دارد. لذا بخش‌های مختلف میدان فعالیت خود را افزون کنند و بدانند دولت مصمم است با تمام توان از این فعالان حمایت کند.

حجت‌الاسلام رئیسی این حمایت‌ها را حقوقی، مالی (تسهیلات) و هم تضمین برای بازاریابی به منظور تجاری سازی و عرضه به دنیا عنوان و درباره فعالیت اورژانس اظهار کرد: عزیزان در اورژانس اولین کسانی هستند که خود را سر بالین بیمار حاضر می‌کنند، کار بزرگی انجام می‌دهند. مشکل آنها تجهیزاتی است و تجهیزات کمی دارند و این تجهیزات متناسب با کارشان نیست با این وجود سعی می کنند خود را به بیمار برسانند که از آنها هم قدردانی می کنم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار