مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

رزمایش «طرح سپاس» در مازندران اجرا می‌شود

«کهنسال» از اجرای رزمایش «طرح سپاس» به مناسبت هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۴۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ - 27August 2022

رزمایش «طرح سپاس» در مازندران اجرا می‌شود/ پیشرفت ۸۵ درصدی مزار شهدای استانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سعید کهنسال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران امروز در نشست با خبرنگاران استان با بیان اینکه در سایه نقد، رشد اتفاق می‌افتد و گرنه جامعه دچار بحران و چالش‌هایی خواهد شد، اظهار داشت: همین استرس و اضطراب عامل رشد و تکامل برای ما خواهد شد تا بتوانیم به امورات توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود: تلاقی معنادار این مناسبت با ماه محرم قطعا درس عبرتی است که با تلاش‌های‌مان به هم تنیده شود و برای ظهور امام زمان پیوند پیدا کند.

بیش از ۶۶۷ هزار نفر تحت بیمه درمانی تکمیلی ایثارگری قرار دارند

کهنسال با بیان اینکه در بحث درمان جامعه ایثارگری در حال حاضر ۶۶۷ هزار و ۴۷۴ نفر از خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان تحت بیمه درمانی درمانی تکمیلی ما قرار دارند، بیان داشت: نسبت به سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۶ درصد رشد داشته است.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس قانون دولت باید صد در صد هزینه‌های درمانی جامعه ایثارگران را تحت پوشش قرار بدهد، گفت: به دلیل محدودیت‌ها و مشکلات و نداشتن پیوست اعتبار و تخصیص نتوانستند صد در صد اعتبار را تأمین کنند و با رایزنی‌هایی که انجام شد به صورت سرانه این اعتبار را دریافت کردیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سرانه ما ۱۷۴ هزار تومان بود و امسال به ۳۷۵ هزار تومان رسیده است، ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیری که داشتیم احساس ما این بود که بتوانیم این وضعیت را بهبود ببخشیم، اما به دلیل مشکلات و تورم این امر محقق نشد و ما با توجه به اینکه این سرانه را داریم امروز در مازندران ۷۴ میلیارد تومان بدهی به مراکز درمانی دولتی، خصوصی داریم و بعضی از فاکتور‌های هزینه‌ای دست جامعه ایثارگری است.

کهنسال ادامه داد: این رقم در کشور به ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان رسیده است و با پیگیری‌هایی که از طریق نمایندگان مجلس و ستاد داشتیم این نوید را می‌دهیم که هرچه زودتر این بدهی تأمین شود و بتوانیم قرارداد بیمه دی را پرداخت کنیم. علی رغم بدهی که به مراکز درمانی داریم درمان متوقف نشده است.  

این مسئول اضافه کرد: در بحث اشتغال باید فرهنگ اشتغال در نگاه ایثارگری تغییر کند و بعضا انتظار کسب شغل با نگاه پشت میز نشینی، جذب فرزندان شاهد و جامعه ایثارگری را با چالش مواجه کرد.  

وی با تأکید بر جذب افراد توانمند در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور ۱۰ درصد، حدود ۲۲۸ میلیارد تومان سهم اشتغال در استان مازندران به جامعه ایثارگری تعلق یافته است و امید است به مرحله اجرا برسد.

کهنسال با اشاره به ساماندهی مزار شهدا اظهار داشت: در این بخش اعتبارات از محل سازمان تملک و دارایی اتفاق می‌افتد و از ۱۲ شهرستانی که آغاز به کار کردند نسبت به سال گذشته ده برابر افزایش اعتبار ساماندهی مزار شهدا داشتیم.

ساماندهی ۸۰ مزار شهدا در مازندران

این مسئول با اشاره به اعتبارات پیش بینی نشده بنیاد گفت: در این بخش حدود ۳ میلیارد تومان دریافت کردیم و ۶ میلیارد تومان اعتبار نیز از بخش سفر ریاست جمهوری تعلق گرفت که ۲ میلیارد تومان مصوب شد و با اولویت مزار شهدایی که نیمه کاره و مشارکت خانواده شهدا در حال انجام است. بخشی هم از محل تملک دارایی از بسیج سازندگی حدود ۸۰ تا مزار شهدا با میانگین ۸۵ درصد پیشرفت در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سرانه ورزش جامعه جانبازان، ایثارگران و شهدا را پرداخت می‌کنیم، افزود: در حوزه ورزش و آموزش این فضا و ظرفیت وجود دارد و ۵۰ درصد از مراکز تفریحی، ورزشی و اقامتی در اختیار جامعه ایثارگری قرار دارد و برای مشارکت ۴۰ درصد از جامعه ایثارگری هدفگذاری کردیم.

وی با اظهار اینکه یکی از سیاست‌های ما ایجاد شرایط تحصیل برای دانشجویان در دانشگاه‌های تراز بالاتر و معتبرتر، روزانه و دولتی است، گفت: در حال حاضر در این بخش ۵ هزار و ۳۵۷ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر استان و ۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیز در مدارس شاهد و ایثارگر در حال تحصیل هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه در حوزه تولیدات رسانه‌ای تفاهم نامه با صدا و سیما و مراکز هنری و فرهنگ و ارشاد و متولیان حوزه ایثار و شهادت منعقد شد، بیان داشت: به دنبال این هستیم که با مشارکت و هم افزایی و نوآوری‌ها به تولید آثار فاخر در این حوزه دست پیدا کنیم.

کهنسال با بیان اینکه در این حوزه تفاهم نامه‌ای را با سپاه کربلا و لشکر ۲۵ کربلا منعقد کردیم، اضافه کرد: سپاه کربلا ۲۲۲ فعالیت در عرصه فرهنگی دارد که به ما خیلی کمک می‌کند و امید است با ظرفیت عظیم جامعه ایثارگری نیز در عرصه‌های فرهنگی، گروه‌های جهادی و تشکل‌ها بخشی از کار‌های رسانه‌ای را پیش ببریم.

ضرورت تکریم جامعه ایثارگری

این مسئول با تأکید بر تکریم جامعه ایثارگری تصریح کرد: نسبت به این امر برابر قوانین مرتبط در دستگاه‌های اجرایی توسط مدیران اهتمام ویژه‌ای قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اظهار داشت: قریب ۴ هزار و ۱۰۰ نفر برای تبدیل به وضعیت اقدام کردند که از این تعداد ۳ هزار و ۸۹ نفر تبدیل وضعیت در دستگاه‌های مختلف انجام شد و مطالبات بحق جامعه ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی مورد تأکید است.

وی با اشاره به معیشت جامعه ایثارگران گفت: پرداخت‌ها در چارچوب قانون انجام می‌شود و دهک یک، دو و سه، برابر قانون مستمری می‌گیرند.

کهنسال ادامه داد: باید دغدغه ایثارگری داشته باشیم و اگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درست انجام شود خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

تشکیل مجمع خیرین در حوزه ایثارگران

این مسئول با بیان اینکه ۴ هزار و ۷۵۰ دقیقه در حوزه ایثارگران برنامه تولیدی داشتیم، بیان داشت: همچنین در بخش تعیین درصد جانبازان ۲۵ درصد این روند در سال جاری افزایش خواهد یافت و هر ماه کمیسیون پزشکی داریم تا در این موضوع به نقطه امن تری برسیم.

وی با اشاره به اجرای طرح سپاس گفت: در اولین روز هفته دفاع مقدس رزمایشی را با مشارکت سپاه کربلا، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همه دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهیم کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین تشکیل مجمع خیرین با هدف خدمت به جامعه ایثارگری در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای در دستور کار ما قرار دارد.

کهنسال با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای مرکز توانبخشی ایثار مصوب شده است، اظهار داشت: ۷ میلیارد تومان محقق شد و ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از ستاد مرکز دریافت داشتیم و پروژه با شتاب در حال ساخت است که هر چه زودتر شاهد افتتاح آن برای جانبازان ۷۰ درصد خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها