نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

ظلم آشکار مدعیان حقوق بشر در افغانستان و عراق/ ترور دانشمندان هسته‌ای خللی به برنامه‌های هسته‌ای ایران وارد نکرده است

اسماعیلی با اشاره به تضییع حقوق مردم افغانستان و عراق توسط مدعیان حقوق بشر در غرب گفت: دشمنان سعی داشتند با ترور و حذف فیزیکی دانشمندان ایرانی صنعت هسته‌ای ایران را مختل کنند،‌ اما نه تنها صنعت هسته‌ای مختل نشد، بلکه پر قدرت به مسیر خودش ادامه داد.
کد خبر: ۵۵۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۹ - 03December 2022

مدعیان حقوق بشر، حقوق اولیه انسان‌ها را در افغانستان و عراق نادیده گرفتند/ ترور دانشمندان هسته‌ای خللی به برنامه‌های هسته‌ای ایران وارد نکرده است«ولی اسماعیلی» نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت: غربی‌ها به ویژه آمریکا از ابتدای انقلاب استاندارد دوگانه‌ای در مقابل جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده‌اند.

اسماعیلی تأکید کرد: امروز افکار عمومی جهان متوجه رفتار دوگانه غرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران شده است، درواقع غربی‌ها حتی تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم می‌کنند، هر جا که منافعشان اقتضا کند از هر ابزاری برای نیل به اهدافشان استفاده خواهند کرد بدون اینکه حقوق بشر و حقوق اولیه را لحاظ کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «ناتو» اولین حقوق اولیه انسان‌ها را در افغانستان، عراق، سوریه و یمن نادیده می‌گیرد، سردمداران غربی حتی برای شهوندان خود هم مصادیق حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند و وقتی که اعتراضات مردمی در این کشور رخ می‌دهد با تمام توانِ پلیسی با معترضان برخورد می‌کنند.

وی افزود: البته نمی‌توان بیش از این هم از غربی‌ها انتظار داشت، بر این اساس معتقدم ما باید بیشتر به توانایی‌هایی خودمان اتکا کنیم و به جوانان عزیز این سرزمین بها دهیم.

اسماعیلی در خصوص توانمندی‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بعد از ترور شهید فخری‌زاده خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی نشان داده است علمی که در یک کشور نهادینه و بومی شده باشد با ترور دانشمندان تضعیف یا متوقف نخواهد شد، در سالیان گذشته شاهد بودیم که دشمنان با تمام توان سعی داشتند که با ترور و حذف فیزیکی دانشمندان ایرانی صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را مختل کنند،‌ اما نه تنها صنعت هسته‌ای مختل نشده است، بلکه پر قدرت به مسیر خودش تا کنون ادامه داده است.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز فناوری هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در تراز بهترین کشورهای دنیا قرار دارد که بیشترین کاربرد آن هم در حوزه کشاورزی، صنایع، تولید رادیودار و ... است، بنابراین ترور دانشمندان هسته‌ای خللی به برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران وارد نکرده است.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها