قالیباف در پاسخ به تذکر حجت‌الاسلام سلیمی:

دولت ابتدا برنامه هفتم و سپس لایحه بودجه را به مجلس ارائه می‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش دولت بر این است که ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه دهد و سپس بر اساس آن لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کند.
کد خبر: ۵۵۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ - 30November 2022

دولت ابتدا برنامه هفتم و سپس لایحه بودجه را به مجلس ارائه می‌دهدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا سلیمی» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهارداشت: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس، دولت باید تا ۱۵ آذرماه لایحه بودجه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

حجت‌الاسلام سلیمی بیان کرد: دولت تا یکشنبه هفته آینده فرصت دارد تا لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد و اگر این کار را نکند باید لایحه سه دوازدهم را به مجلس دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گویا رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته است که تا پایان آذرماه دولت نمی‌تواند لایحه بودجه به مجلس دهد. شنیده‌ها هم حاکی از آن است که دولت تاکنون نتوانسته لایحه بودجه را آماده کند و بر این اساس باید به سمت ارائه لایحه چند دوازدهم برود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری گفت: مخابرات اخیراً مبلغی را به عنوان آبونمان ثابت در قبض‌ها آورده است، به این صورت که برای مثال ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر کسی این میزان را استفاده کرد، از همان مبلغ برداشت می‌شود اما اگر کسی به این میزان مکالمه نداشت، باز هم این مبلغ از آن مشترک برداشت می‌شود که این موضوع بر خلاف قانون اساسی و شرع است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی باید موضوع دریافت آبونمان از سوی مخابرات را مورد رسیدگی قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس هم گفت: امسال سال پایانی برنامه ششم توسعه است و بر اساس آئین نامه داخلی مجلس، ارائه لایحه برنامه بر ارائه لایحه بودجه مقدم تر است.

وی اظهار داشت: تلاش دولت بر این است که ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و سپس بر اساس آن لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار