اختلال در روند مبارزه با داعش با احتمال حمله ترکیه به شمال سوریه

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که عملیات احتمالی زمینی ترکیه در شمال سوریه، موفقیت‌های عملیات ضدداعش در این منطقه را به‌شکل جدی با خطر روبه‌رو می‌کند و منطقه را دچار بی‌ثباتی می‌کند.
کد خبر: ۵۵۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ - 30November 2022

اختلال در روند مبارزه با داعش با احتمال حمله ترکیه به شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ژنرال پاتریک ریدر» سخنگوی پنتاگون امروز چهارشنبه در خصوص عملیات احتمالی ترکیه در شمال سوریه اظهار داشت: عملیات احتمالی زمینی ترکیه در شمال سوریه، موفقیت‌های عملیات ضدداعش در این منطقه را با شکل جدی با خطر روبه‌رو می‌کند و منطقه را دچار بی‌ثباتی می‌کند.

پاتریک افزود: در عین حال، ما اقدامات ترکیه داخل مرز‌های خود علیه تروریست‌ها را نگرانی مشروع می‌دانیم، اما از پتانسیل حمله ترکیه به شمال سوریه نگرانیم و مجدداً خواستار خویشتنداری ترکیه هستیم.

سخنگوی پنتاگون همچنین با بیان اینکه عملیات ضد داعش در سوریه پایان نیافته است ادامه داد: با وجود این، گشت‌زنی مشترک با نیرو‌های دموکراتیک سوریه (SDG) کاهش یافته است و بخشی از نیرو‌های آمریکایی در نقاط دیگر مستقر شده‌اند. ما گشت‌زنی‌ها را کاهش دادیم، چون نیرو‌های دموکراتیک سوریه گشت‌های خود را کاهش داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وزیر دفاع آمریکا به‌زودی با خلوصی آکار همتای ترکیه‌ای خود گفت‌وگو می‌کند.

در زمان حاضر ۹۰۰ نیروی نظامی آمریکایی در شمال سوریه حضور دارند.

انتهای پیام/۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار