وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

تعارض منافع در نظام آموزشی/ فساد سیستمی در کشور وجود ندارد

نوری گفت: مدیران سطح بالا در نظام آموزشی داریم که خانه نخریدند. این نشان می‌دهد فساد در کشور ما سیستمی نیست.
کد خبر: ۵۵۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴ - 30November 2022

تعارض منافع در نظام آموزشی/ فساد سیستمی در کشور وجود نداردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، یوسف نوری، در نشست تخصصی رؤسای ادارات کارشناسان مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد قطب یک کشوری سلامت اداری را راهی برای مبارزه با فساد اداری دانست و افزود: سلامت اداری به مشروعیت بیشتر منجر می‌شود و یکی از نشانه‌های حکمرانی عقلانی است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت اداری در رشد سازمانی، گفت: فساد گروهی و فساد سیستماتیک از انواع فساد است که باید با شفافیت با آن برخورد کرد. یکی از مثال‌های این برخورد شفاف، کشف و برخورد با فساد ۹۳ هزار میلیارد تومانی بود که مشخص شد مبلغ بیشتر آن یعنی حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان بحث عدم نفع بوده نه فساد. یعنی فولاد را می‌توانستد با قیمت بالاتری بفروشند، اما با دستور و صلاحدید دولت به مبلغ کمتری فروخته شد.

نوری با بیان اینکه به هیچ عنوان فساد سیستمی نداریم، افزود: بسیاری از همکاران و مشاوران ما خانه ندارند؛ مدیران سطح بالا در نظام آموزشی داریم که خانه نخریدند. این نشان می‌دهد فساد در کشور ما سیستمی نیست.

وی با بیان اینکه ما باید مدیریت هوشمندانه داشته باشیم، ادامه داد: گردش شغلی در بسیاری از موارد ضروری و مفید است. مهم‌ترین نکته در این مقوله این است که فرهنگ سازمانی را مجدداً بررسی کنیم. گاهی فرهنگ سازمانی مانع پیش بینی و درک نسل‌های جدید می‌شوند. در حالی که دانش آموزان نسل زد و بتا می‌آیند؛ ما هنوز در فکر آموزش به دانش آموزان نسل ایکس هستیم.

نوری با اذعان به اینکه در نظام آموزشی تعارض منافع داریم، گفت: در حالی که باید به سیستم‌های جدید آموزشی به روز باشیم هنوز درگیر اداره بوفه‌های مدارس هستیم. بسیاری از افرادی که به بدنه نظام آموزشی کشور تزریق شدند در رشته‌هایی تحصیل کردند که ارتباطی با نظام آموزشی کشور ندارد.

 

پایان پیام/933

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار