مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ پدافند غیر عامل با رویکرد کاهش آسیب‌های تهدید کننده دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نهادینه شدن فرهنگ پدافند غیر عامل با رویکرد کاهش آسیب‌های تهدید کننده دانش‌آموزان ضروری است.
کد خبر: ۵۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹ - 26October 2015

ضرورت نهادینه شدن فرهنگ پدافند غیر عامل با رویکرد کاهش آسیب‌های تهدید کننده دانش‌آموزان

به گزارش دفاع پرس از شیراز، حمیدرضا آذری در مانور پدافند غیر عامل که در دبیرستان دخترانه شهیدان پژمان شیراز برگزار شد اظهار داشت: باید عمق نگاه، برنامهها، سیاستها و اقداماتمان در نظام تعلیم و تربیت به گونهای باشد که امنیت و آرامش برای آینده سازان انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.

وی با بیان این که هفته پدافند غیرعامل در واقع فرصتی برای ارزیابی زیرساختهای به وجود آمده در بدنه آموزش و پرورش به ویژه در مدارس به عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی است، افزود: دشمن از تهاجم نظامی به دلیل پیشرفتهای چشمگیر فرزندان انقلاب در عرصههای علمی و دفاعی مأیوس شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل در شرایط عادی و غیر عادی برای محافظت از مدارس و دانش آموزان در برابر عوامل طبیعی (سیل، زلزله و .. ) و غیر طبیعی همچون تهاجم فرهنگی دشمنان باید مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: پدافند غیرعامل یک برنامه نرمافزاری است که باعث بالارفتن سطح آگاهی شهروندان و به ویژه دانشآموزان میشود و ضریب آسیبهای تهدیدی و خطرات را کاهش میدهد.

آذری خاطرنشان کرد: با بهرهگیری صحیح از پدافند غیرعامل میتوان در ارتقای هوشیاری دانشآموزان نقش مهم و مؤثری را ایفا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار