با حضور وزیر دفاع؛

رادار سه بعدی "قمر" با برد 450کیلومتر رونمایی شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از 16 دستاورد جدید دفاعی کشور رونمایی کرد.
کد خبر: ۵۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ - 26October 2015

رادار سه بعدی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از 16 دستاورد دفاعی در صنایع الکترونیک شیراز و صنایع دفاع الکترونیک رونمایی کرد.

در این مراسم از سامانه راداری آتشیاب بشری با قابلیت کشف و ردگیری انواع سلاحهای آتشبار نیمهسنگین و سنگین و فراهم کردن زمینه توانایی اقدام در شرایط جنگ الکترونیک، سامانه راداری جستجو و کنترل سهبعدی قمر با قابلیت رهگیری بیش از 100 هدف تا فاصله 450 کیلومتری از ارتفاعات پست تا بلند اعم از جنگندهها و پهپادها و انتقال اطلاعات آنها به شبکه پدافندی و سامانه تصویربرداری «ابصار» قابل نصب روی جنگندهها و پهپادها از مهمترین این طرحها بود.

همچنین با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز خط تولید تجهیزات هدایت و ناوبری هوایی و فرودگاهی شامل سامانه MLAT و سامانههای جمعآوری اطلاعات الکترونیکی، راداری و مخابراتی الینت و کامینت به بهرهبرداری رسید.

سردار دهقان در این مراسم با بیان اینکه با تلاش متخصصان توانمند صنایع الکترونیک در شیراز تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح در بخشهای مختلف تولید میشود، گفت: مهمترین دستاورد این مجموعه ساخت انواع رادارها است که امکان کشف و رهگیری تهدیدات و دفاع از کشور را فراهم میکند.

وزیر دفاع افزود: تاکنون رادارهای ارتفاع پست و رادارهای کشف تا برد 500 کیلومتر در صنایع الکترونیک شیراز به مرحله تولید انبوه رسیدهاند.

وی با بیان اینکه بومیسازی فناوری سیستمهای ناوبری هواپیماهای جنگی دیگر دستاورد صنایع الکترونیک شیراز بوده است، اظهار داشت: در زمینه نرمافزاری نیز برای مقابله با جنگ الکترونیک دشمن به پیشرفتهای قابل ملاحظهای دست یافتهایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: سامانههای جمینگ، کامینت و الینت نیز امکان شناسایی موقعیت دشمن در میدانهای درگیری و رادار تشخیص محل آتش و نیز کشف محل شلیک توپخانه دشمن و خمپارهها را فراهم میکند و در کسری از ثانیه نیروهای خودی میتوانند پاسخ لازم را به اقدام دشمن بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها