رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد

تفویض اختیارات لازم برای خدمات رسانی به ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اختیارات لازم برای خدمات رسانی به ایثارگران به استان‌ها و شهرستان‌ها تفویض شده است.
کد خبر: ۵۵۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ - 01December 2022

تفویض اختیارات لازم برای خدمات رسانی به ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، افزود: حل مشکلات ایثارگران نیازمند همت و عزم مسئولان استانی است و براین اساس اختیارات لازم برای خدمات رسانی به ایثارگران به استان‌ها و شهرستان‌ها تفویض شده است.

وی ادامه داد: موضوعات و مسائل ایثارگران، با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان باید در همان محل و شهرستان محل سکونت، حل شود در این زمینه پشتیبانی‌های لازم برای این هدف صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سفر خود به سیستان و بلوچستان افزود: این سفر در قالب سفر‌های استانی انجام و طی آن به مشکلات خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران این خطه پهناور رسیدگی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور در قید حیات هستند، ادامه داد: این تعداد، با توجه به مقررات موجود در کشور و پیگیری‌هایی انجام شده، به بیش‌از چهار میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

راه اندازی خانه‌های خلاق برای شناسایی نخبگان شاهد و ایثار

وی در ادامه به دیدار‌های استانی خود با نخبگان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: این نخبگان، افراد مؤثر و توانمندی هستند که باید به جامعه معرفی شوند و از توانمندی‌های آنان استفاده شود، برای حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر، خانه‌های خلاق در کشور راه‌اندازی و حدود هزار استارتاپ شناسایی و تفاهم‌نامه‌هایی با پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها منعقد شده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در قالب بند ششم در رابطه با کسانی که فاقد مستندات بالینی در حین جنگ هستند، مواردی را مصوب کرده‌اند به این معنی که با یک سازوکاری قانونی، مستندات آن‌ها پذیرفته شود و با پنج درصد، جانباز محسوب شوند.

معاون رئیس جمهور گفت: در زمان اتمام هشت سال جنگ تحمیلی، حدود ۱۲۰ هزار نفر اسم جانباز ثبت شده داشتیم که این رقم در حال حاضر به حدود ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران پیشتاز و پرچم دار در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشند

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقشه راهی برای آینده انقلاب اسلامی است و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران سزاوارتر هستند که در این جهت پرچم دار و پیش‌تاز باشند و دیگران هم پشت سرشان بمانند.

آیت‌الله مصطفی محامی افزود: خدمت به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران توفیق بسیار بزرگی است، کشور و نظام ما مدیون شهدا و امام شهداست، زیرا ما استقلال، عزت، شرف و پیشرفتمان را مدیون این عزیزان هستیم که از جانشان مایه گذاشتند و علیرغم اینکه دشمنان ما می‌خواستند نباشیم، اما امروز هستیم و در عرصه‌های مختلف هم پیشرفت داشتیم هر چند در برخی عرصه‌ها نیز دچار کاستی‌هایی بوده‌ایم و برای ادای دین به این عزیزان هر کاری کنیم کم است و قابل قیاس با آنانی که جانشان را عرضه کرده‌اند نیست.

وی با بیان اینکه در خدمت‌رسانی ابعاد مختلفی وجود دارد، بیان کرد: شهید و امور ایثارگران به عنوان مدعی‌العموم خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باید برای افزایش امکانات و خدمات به قدری پیگیر باشد تا بتواند خدمات بیشتری ارائه دهد و به غیر از بحث بودجه اگر خلأ قانونی وجود دارد، باید به دنبال راهکار بود.

وی با بیان اینکه در دیدار با خانواده شهدای استان یکی از نکاتی که مطرح می‌شود، بحث درمان است، تأکید کرد: باید از تمام امکانات و ظرفیت، برای حل مشکلات درمانی ایثارگران عزیز بهره‌برداری کرد و نباید کوتاهی در این زمینه صورت گیرد.

وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان، بحث اشتغال فرزندان شهدا مورد تأکید است، به عنوان نمونه در سفر به شهرستان چابهار با آن همه پروژه عمرانی و اقتصادی تعدادی از خانواده شهدا از عدم اشتغال گلایه‌مند بودند.

وی ادامه داد: ما علاوه بر جنبه مادی خدمات، باید از لحاظ جنبه فکری و فرهنگی هم خدمات ارائه دهیم و نیاز است تا در جنبه‌های محتوایی کار فرهنگی و سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد، زیرا در این جهت دچار ضعف‌هایی هستیم و برخی با اندک شبهه‌ای متزلزل می‌شوند.

شایان ذکر است معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از روز گذشته به سیستان و بلوچستان سفرکرده است.

انتهای پیام/۹۳۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار