تاکید سوریه بر ادامه حمایت از مردم فلسطین و حقوق مسلم آن‌ها

وزیر خارجه سوریه امروز در دیدار با عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: مسئله فلسطین همچنان مسئله اصلی دمشق است.
کد خبر: ۵۵۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ - 01December 2022

تاکید سوریه بر ادامه حمایت از مردم فلسطین و حقوق مسلم آن‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از خبرگزاری سانا، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه امروز پنجشنبه با «عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) دیدار و رایزنی کرد.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار بر حمایت دمشق از مسئله فلسطین تأکید کرد.

«فیصل المقداد» در این خصوصگفت: مسئله فلسطین همچنان مسئله اصلی سوریه است و دمشق از ملت فلسطین و حق غیرقابل تصرف آن در تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل در خاک خود به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

وی همچنین طرح‌های شهرک سازی صهیونیستی در اراضی فلسطین و حمایت غرب از این مسئله را محکوم کرد.

«عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز با ارائه شرح مفصلی از وضعیت دشوار فلسطین و مبارزات مردم این کشور در برابر صهیونیست ها، گفت که دمشق هیچگاه از موضع حمایتی خود از مسئله فلسطین دست برنداشته است.

وزیر خارجه سوریه روز گذشته نیز در سخنانی تأکید کرد که مسئله فلسطین همچنان به عنوان مسئله مرکزی سوریه باقی خواهد ماند و سوریه به حمایت از ملت فلسطین برای احقاق حقوقشان درباره تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس ادامه خواهد داد. ما از تلاش‌ها برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین حمایت می‌کنیم. در طول بیش از ۷ دهه اسرائیل همچنان به سیاست‌های کشتار، تجاوز، اخراج، تغییر جمعیتی، شهرک‌سازی، سرقت و انهدام منازل و املاک فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد. چنین اقداماتی جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت است. اسرائیل همچنان به این اقدامات متجاوزانه خود علیه ملت فلسطین و ساکنان سوری در جولان اشغالی ادامه می‌دهد و از سکوت شورای امنیت استفاده می‌کند. این مسئله منطقه را به سطح بی‌سابقه‌ای از تنش و بی‌ثباتی می‌کشاند. سوریه کشور‌های حامی اسرائیل را مسئول پیامد‌های ادامه اشغالگری و جنایت‌های اسرائیل علیه امنیت و صلح بین‌المللی می‌داند. ما با هرگونه اقداماتی از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی که با قطعنامه‌های شورای امنیت هماهنگ نباشد و حقوق فلسطین را به رسمیت نشناسد، مخالف هستیم.

انتهای پیام/933

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار