عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مردم در سایه حکومت دینی عاشق انقلاب اسلامی می‌شوند

«رحیم‌پور ازغدی» گفت: حکومت دینی مردم را عاشق مسئولین و انقلاب می‌کند. در این حکومت مسئولین بیش از آنکه به فکر خود باشند به فکر مردم هستند تا مشکلات آن‌ها حل شود.
کد خبر: ۵۵۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲ - 01December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست بصیرتی جهاد تبیین با محوریت بررسی مسائل روز که به همت پایگاه بسیج امام خامنه‌ای شورای شهر مشهد امروز در تالار شهر برگزار شد، اظهار داشت: اتفاقات اخیر ریشه در زخم‌های فرهنگی و اجتماعی دارد؛ زخم فرهنگی یعنی با وجود تمام رسانه‌ها، تشکیلات، استاد معارف، مسجد و مدرسه‌ای که داریم، نتوانستیم اهداف فرهنگی را محقق کنیم. اگر نهادهای فرهنگی کم‌کاری داشته باشند، باید مورد بازخواست قرار گیرند.

وی در خصوص زخم‌های اجتماعی، گفت: طرز تفکری در جامعه وجود دارد که تنها با پارتی می‌توان کار خود را در ادارات دولتی به پیش برد. اینکه این مشکل به طور مطلق در تمام ادارات وجود دارد، با عقل جور در نمی‌آید، اما همان درصدی که وجود دارد، باعث اعتراض و نارضایتی مردم شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکيد بر اینکه طبق سیره حکومتی امام علی (ع)، حرف مردم باید برای مسئولین مهم باشد، افزود: زمانی بی‌اعتمادی به وجود می‌آید که شخص چندین بار دروغ بشنود و خیانت ببیند. دین اجازه خیانت به مردم را نمی‌دهد. حکومت دینی یک اسم نیست. در حکومت دینی حقوق و امکانات حاکمان نباید از متوسط مردم بیشتر باشد. نمی‌توان به مردم وعده‌ای داد و به آن عمل نکرد. این حکومت دینی از نوع معاویه می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی به تعریف حکومت دینی از منظر اهل‌بیت پرداخت و خاطرنشان کرد: حکومت دینی مردم را عاشق مسئولین و انقلاب می‌کند. در این حکومت مسئولین بیش از آنکه به فکر خود باشند به فکر مردم هستند تا مشکلات آن‌ها حل شود.

وی بیان داشت: مسئله امروز مانند هر مسئله دیگری چندبعدی است. بعد اطلاعات و امنیت آن به متخصصان مربوط است که باید به جمع‌بندی هرچه واقع‌بینانه‌تر و دقیق‌تر برسند تا معلوم شود کجا کار دشمن است کجا ریشه در کار خودمان دارد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: حتی توطئه دشمن را باید از دو زاویه دید. یک زاویه بهره‌برداری هوشمند است. دشمن در هر زمان و مکانی که بتواند ضربه می‌زند ولی نباید آن را محکوم کرد، بلکه باید قوی و مجهز ظاهر شد و آسیب‌پذیری‌ها را کم کرد. اما هنگامی دشمن می‌تواند سوار موج شود و یک مشکل را به بحران و یک سوال را به خشونت و اغتشاش تبدیل کند که ما مشکلی داشته باشیم و آن را به موقع نشناخته یا شناخته و حل نکنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شک در ذهن مثل درد در جسم است، تصریح کرد: تا زخمی به وجود نیاید و عفونت نکند مگس روی آن نمی‌شیند. با بی‌توجهی به زخم و ادامه‌دار شدن آن، درد حس می‌شود و رسیدگی به آن لازم می‌شود. این درد زنگ خطر پیش از مرگ است. شک و سوال اگر نباشد ما متوجه مشکل ذهن نمی‌شویم. این شک بخش تاریک ذهن است که باید روشن شود.

وی بیان داشت: تمام این توطئه‌ها تا پیش از این بوده پس از این هم خواهد بود، اما تهمت‌ها و شایعات و طوفان رسانه‌ای دشمن تا به الان کارساز نبوده، چون دشمن بسیاری مطالب را مطرح کرده است، اما به دلیل نداشتن زمینه، شنیده نشده است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه تا اعتماد ضعیف نشود دشمن نمی‌تواند کسی را جذب کند، افزود: در ۱۳ آبان امسال، حدود ۱۵ میلیون نفر از مردم حضور داشتند. باید ریشه‌یابی شود که چرا بخشی از جامعه که به اندازه جمعیت راهپیمایی‌کنندگان ۱۳ آبان یک شهرستان کوچک هم نیستند، با بهانه‌ای مانند حجاب و مرحوم شدن خانم مهسا امینی و بهانه‌های پیش و پس از آن چنین اتفاقاتی را رقم زدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی از مردم بی‌اعتماد شده‌اند، ادامه داد: بی‌اعتمادها می‌گویند هرچه گفته می‌شود، دروغ است. در همان قضیه شاهچراغ برخی گفتند که کار خودشان بوده است. برخی از افرادی که چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند، مریض هستند اما بقیه بی‌اعتماد شدند. در اعتراضات اکثراً بچه بودند و طبق گزارشات، در جیب یک سوم آنان گل پیدا شده است. در اعتراضاتی که در دانشگاه‌ها شکل گرفت، صحنه‌هایی دیده شد که در ایران و دنیا بی‌سابقه بود. حدود ۹۸ درصد دستگیرشدگان، همان ابتدا ابزار ندامت می‌کردند.

وی با بیان اینکه افرادی که اعتراضات اخیر را به اغتشاش کشیدند، توسط دشمن تطمیع شده بودند، گفت: اصل مسئله معترضین حجاب نبود. تصور بنده این بود اکثر کسانی که حجاب ناقص دارند، کشف حجاب می‌کنند اما چنین نشد. اکنون اگر فردی بخواهد کشف حجاب کند، می‌تواند، اما مردم نمی‌خواهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار