عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

شهدا از تهدیدهای دنیوی واهمه نداشتند

«رحیم‌پور ازغدی» گفت: امام خمینی (ره) دلیل ترس گروهی را از آمریکا، عدم تهذیب نفس می‌دانستند اما شهدا به وعده‌های آینده دل نبستند و از تهدیدهای دنیوی ترسی به دل نداشتند.
کد خبر: ۵۵۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ - 03December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، یادواره ۲۰۵ شهید گردان روح‌الله لشکر پنج نصر با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، رزمندگان و خانواده‌های شهدای این گردان و قشرهای مختلف مردم شب گذشته در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها در مشهد برگزار شد.

«حسن رحیم‌‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم اظهار داشت: با پایان یافتن جنگ تفکری به دنبال القا این شبهه بود که دوران جهاد، مقاومت و شهادت گذشته است و حتی در برهه‌ای نام شهدا را از کوچه‌ها حذف کردند.

وی افزود: اگرچه پیام این جریان در ظاهر رفاه، پیشرفت و صلح بود اما در باطن وادادگی و تسلیم در برابر مستکبرین و پشیمانی از دوره مقاومت بود. این جریان صدمات زیادی به جمهوری اسلامی زد و هنوز در کشور نفوذ دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: جریانی هم بین رزمندگان شکل گرفته بود که برای آن‌ها پایان جنگ، رحلت امام خمینی (ره) و زندگی بعد از جنگ در شهرها غیرقابل تصور بود.

رحیم‌پور ازغدی گفت: در دوران دفاع مقدس روح الهی دمیده شد و جوانان مجاهد به‌گونه‌ای رشد و تعالی معنوی پیدا کردند که رقابت آن‌ها بر سر مسائل دنیوی نبود و از شهادت واهمه‌ای نداشتند.

وی تأکید کرد: همه ما فناپذیر هستیم، حتی آیندگان از وجود کسانی همچون ما بی‌اطلاع هستند اما در جریده عالم ثبت شده که چه کسانی در جهاد در راه خدا حضور داشتند و چه کسانی از آن‌ فرار کردند. چه کسانی از خطر دوری کردند و چه کسانی برای خدا به استقبال خطر رفتند.   

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: ما و پیشکسوتان دفاع مقدس نوجوانان و جوانانی که به تعبیر امام خمینی (ره) ره صد ساله را یک شبه طی کردند دیدیم، شهدایی که اخلاص مهمترین ویژگی ‌آن‌ها بود و هیچگاه از خود سخن نگفتند.

رحیم‌پور خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) دلیل ترس گروهی را از آمریکا، عدم تهذیب نفس می‌دانستند اما شهدا به وعده‌های آینده دنیایی دل نبستند و از تهدیدهای دنیوی ترسی به دل نداشتند.

وی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس شهدا و رزمندگانی را درک کردیم که کیان معنوی داشتند و ذره‌ای خودبینی و خودپسندی در وجود آن‌ها دیده نمی‌شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شهدا هیچگاه از خود راضی نبودند اما از خداوند راضی بودند و در مسائل فردی و اجتماعی ذره‌ای استکبار در وجود آن‌ها نبود.

رحیم‌پور ازغدی صدق گفتار، خستگی‌ناپذیری و عبادت‌های خالصانه را از ویژگی‌های دیگر شهدا عنوان کرد و گفت: بعد از پذیرش قطعنامه برای رزمندگان قابل تصور نبود که بعد از مدتی صدام اعدام شود و جمهوری اسلامی در عراق، سوریه، یمن، لبنان، غزه، فلسطین، افغانستان و شمال آفریقا به قدرت اصلی تبدیل شود، اما اینگونه شد.

سخنرانی محمد ثابت فرمانده گردان روح‌الله در دروان دفاع مقدس، اجرای سرود، پخش کلیپ، اجرای زنده نقاشی شهید محمدزاده و پدر این شهید والامقام به‌عنوان روحانی گردان روح‌الله توسط هنرمند مشهدی احمد منصوب، روایتگری مرشد شاهمرادی‌زاده، شعرخوانی سید علیرضا مهرداد و مرثیه‌سرایی احمد واعظی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها