نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

قرآن نسخه حیات‌بخش بشریت است

آیت الله «معلمی» گفت: قرآن کتاب مقدس الهی و نسخه حیات‌بخش تاریخ بشریت است.
کد خبر: ۵۵۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ - 02December 2022

قرآن نسخه حیات‌بخش بشریت استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در حاشیه مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی که به میزبانی قائمشهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار  داشت: قرآن کتاب مقدس الهی بوده و نجات‌بخش انسان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: طراوات و شادابی قرآن مخصوص یک دوره زمانی نیست و در تمام دوران‌ها، نقشه راه زندگی سالم بشری بوده است.

آیت‌الله معلمی ادامه داد: حقیقت گرفتاری امروز جوامع بشری بخاطر فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی است.

وی افزود: نمونه این مسئله را می‌توان در کشور‌های اسلامی که تحت سلطه ننگین استکبار زندگی می‌کنند و در زیر سایه استکبار بدنبال امنیت هستند، مشاهده کرد.

امام جمعه قائمشهر یادآور شد: اگر انسان مومن و مسلمان، در سایه قرآن زندگی کند قطعا برتری خواهد یافت و کسی بر او مسلط نخواهد شد.

آیت الله معلمی ادامه داد: قرآن همه مسائل اخلاقی، انسانی و همه مسائل مربوط به برقراری عدالت در جامعه و همه احکام نورانی‌ش برای عزت و اعتبار جامعه اسلامی است.

وی تاکید کرد: سزاوار است که به این کتاب نورانی توجه ویژه‌ای شود که از جمله برنامه‌های بسیار پُر اهمیت موضوع آموزش بوده و از جمله اقدامات مطلوب همین برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم توجه نسل جوان انقلاب به قرآن، مفاهیم و آموزه‌های قرآنی، متذکر شد: هر قدر جوانان ما به مفاهیم قرآن روی بیاورند به سمت اعتلا، سعادت و خوداتکایی و خودباوری گام خواهیم برداشت و قطعا قرآن برکات فراوانی دارد که در گرو تمسک و انس با قرآن است.

آیت الله معلمی در پایان گفت: بسیار خوشحال و مفتخریم که قائمشهر، شهر مزین به نام امام عصر (عج) میزبان هفدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم مازندران است.

اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی مازندران به میزبانی شهرستان قائمشهر و در مصلی جمعه این شهر در حال برگزاری است. در این مراسم ۷ قاری ممتاز استان، تلاوت‌های خود را قرائت می‌کنند و از میان قاریان، ٣ نفر به عنوان برگزیده به جشنواره کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار