اظهارات عجیب وزیر خارجه ترکیه پیرامون عادی‌سازی روابط با اسرائیل

مولود چاووش اوغلو در اظهاراتی که با واکنش منفی محافل فلسطینی روبه‌رو شده، مدعی شد که عادی‌سازی روابط میان آنکارا و تل‌آویو، خیانت به مسأله فلسطین محسوب نمی‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ - 03December 2022

اظهارات عجیب وزیرخارجه ترکیه عادی‌سازی روابط با اسرائیلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه شهاب‌نیوز، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در نشست بین المللی گفت‌وگوی مدیترانه‌ای که در شهر رم ایتالیا در حال برگزاری است، سخنرانی کرد و اظهار داشت: ترکیه نقش مهمی در روابط میان کشور‌های منطقه (خاورمیانه) ایفا می‌کند و بحران‌هایی که در این منطقه رخ داده علاوه بر شرایط بدی که به همراه داشته، فرصت‌هایی را نیز ایجاد کرده است.

چاووش اوغلو با اشاره به عادی‌سازی روابط میان آنکارا و تل‌آویو، افزود: این عادی‌سازی روابط به دو طرف کمک خواهد کرد و من معتقدم برای منطقه نیز مثبت خواهد بود.

وزیر خارجه ترکیه با ادعای اینکه موضع ترکیه در قبال مساله فلسطین تغییری نکرده، ادامه داد: این اشتباه است که عادی‌سازی روابط را خیانت به مساله فلسطین و یا در راستای حذف این مساله توصیف کنیم!

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اسرائیل می‌داند که موضع ما درباره فلسطین تحولی نداشته است!

اظهارات وزیرخارجه ترکیه درباره عادی‌سازی روابط، اما با واکنش کاربران فلسطینی همراه شده و آن‌ها دولت ترکیه را به نفاق در مساله فلسطین متهم کرده‌اند.

کاربران فلسطینی دولت ترکیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور را شخصیتی توصیف کرده‌اند که در راستای منافعش به ضلع اصلی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه تبدیل شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار