تغییر برنامه سفر هرتزوگ به بحرین از ترس اعتراضات مردمی

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از مواجه شدن با اعتراضات مردم بحرین، برنامه سفر خود به این کشور را تغییر داده است.
کد خبر: ۵۵۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ - 04December 2022

تغییر برنامه سفر هرتزوگ به بحرین از ترس اعتراضات مردمیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه المیادین، رسانه‌های صهیونیستی امروز یکشنبه از تغییر جدول زمانی سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین، در پی تظاهرات متوالی مردم این کشور علیه وی خبر دادند.

بنابر اعلام روزنامه هاآرتص، هرتزوگ که صبح امروز یکشنبه تل آویو را به مقصد منامه ترک کرد، نخستین رئیس رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که به بحرین می‌رود. این در حالی که در روز‌های اخیر تظاهرات متعددی از سوی مردم بحرین علیه سفر وی و موضوع عادی سازی روابط، برگزار شده، مسأله‌ای که باعث شده میزان تدابیر امنیتی در هنگام این سفر به منامه بشدت افزایش یابد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، مقامات بحرینی نیز متقابلاً به هرتزوگ اطمینان داده اند که در هنگام سفر وی به این کشور، تظاهراتی علیه وی رخ نخواهد داد.

البته در این راستا، برنامه سفر رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین تغییر کرده تا احتمال تنش میان سفر وی و تظاهرات اخیر کاهش پیدا کند.

رسانه‌های صهیونیستی پیش از این گفته بودند که هرتزوگ در این سفر در نظر دارد علاوه بر دیدار با حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین، با اقلیت یهودی در این کشور نیز دیدار کرده و سپس به ابوظبی برود.

جروزالم پست صبح امروز گزارش داد: اسحاق هرتزوگ پیش از پرواز به سوی منامه، در اظهاراتی گفته است: دیدار من پیام صلح به منطقه و یک گام تاریخی در راستای توسعه روابط اسرائیلی با جهان عرب است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها