یاداداشت/ رسول حسنی

دانشجوی مطالبه‌گر؛ تراز انقلاب اسلامی

دانشجوی مطالبه‌گر، افق پیش رو را می‌بیند و سعی می‌کند بر اساس ارزش‌ها و باورهای اکثریت راهی برای تحقق آرمان‌ها بیابد. چنین دانشجویی در تراز انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۵۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۴ - 05December 2022

تراز انقلاب اسلامی؛ دانشجوی مطالبه‌گرگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ دانشجو قبل از دانشجو بودن و کسب علم کردن باید بیاموزد چرا تحصیل علم را برای ایفای نقش اجتماعی خود انتخاب کرده است. این که فقط کسب عنوان کند و بعد بر اساس این عنوان ممر درآمد کند به معنای کنش‌گری اجتماعی نیست.

دانشجوی مطالبه‌گر کسب عنوان می‌کند تا از این طریق به آحاد و اقشار مردم در ارتباط باشد و با احصای نیازهای جامعه نقش رهبری فکری خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کند. مطالبه‌گری شان بالاتری نسبت اعتراض دارد. جوان معترض صرفا با شرایط موجود مشکل دارد و غالبا راهکاری برای رفع آن ندارد. حال آنکه دانشجوی مطالبه‌گر علاوه بر اعترض، راهکار نیز دارد.

انقلاب اسلامی بدون دانشجوی مطالبه‌گر نمی‌تواند بقایی داشته باشد و امکان نشر و انتقال ندارد، دقیق‌تر آنکه مانایی و پویایی انقلاب اسلامی مرهون و وابسته به فرهنگ مطالبه‌گری است. بخصوص آنکه دانشجوی فعال و کنش‌گر عامل این فرهنگ اغلب مغفول مانده باشد.

متاسفانه در هفته‌های اخیر با اعتشاشات و آشوب‌هایی مواجه بودیم که به دلیل نداشتن وجه مطالبه‌گری جز خسران و زیان‌های مادی و معنوی چیزی در پی نداشت. رسانه‌های معاند نیز با شعله‌ورتر کردن آتش این اغتشاشات ماهیت انقلاب اسلامی را مورد حمله قرار داد.

دانشجوی مطالبه‌گر باید بداند در کدام مرحله تاریخی زندگی می‌کند. افق پیش رو را ببیند و سعی ‌کند بر اساس ارزش‌ها و باورهای اکثریت راهی برای تحقق آرمان‌ها بیابد. چنین دانشجویی در تراز انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار