تجلیل از سفیدپوشان نمونه گیلان به‌مناسبت روز پرستار

به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در مراسمی از ۴۰۰ پرستار نمونه و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت گیلان قدردانی شد.
کد خبر: ۵۵۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲ - 04December 2022

تجلیل از سفید پوشان نمونه گیلان به مناسبت روز پرستاربه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «حیدرعلی بالو» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در همایش تجلیل از پرستاران نمونه با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار داشت: امروز از ۱۰ درصد کل جامعه پرستاری گیلان قدردانی شد.

وی با اشاره به اینکه بدون حضور پرستار هیچ‌گاه یک تیم پزشکی حتی یک روز قادر به ادامه کار نیست، تصریح کرد: قطعاً پرستاران بیشترین نقش را در کسب سلامتی بیماران دارند و آرامش بیمار و همراه آنان مستقیماً به نوع رفتار و برخورد پرستاران بستگی دارد و این هنر، منحصراً در اختیار قشر پرستار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز پرداخت حق تعرفه پرستاری در استان پس از ۱۴ سال خبر داد و تاکید کرد: نخستین پرداخت در سه ماهه نخست سال جاری از این تعرفه انجام شده و این روند پرداختی ادامه خواهد داشت تا بخشی از زحمات این قشر پرتلاش جبران شود.

وی همچنین از استخدام پنج هزار پرستار در سراسر کشور در سال جدید خبر داد و گفت: هم اکنون چهار هزار و ۷۰۰ پرستار در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی گیلان مشغول به کارند.

بالو مهمترین برنامه‌ها را افزایش مهارت‌های علمی و فنی پرستاران به ویژه در بخش‌های اورژانس و مراقبت‌های ویژه و همچنین رسیدگی به اجرای تعرفه گذاری پرستاری و ارتقای شغلی پرستاران عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار