سرلشکر باقری:

همراهی مردم با اغتشاشات، اقدام نظامی دشمن علیه کشور را درپی داشت/ با مرتفع کردن مشکلات زمینه رضایت‌مندی مردم را فراهم کنیم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر لزوم تلاش مسئولان برای رفع مشکلات مردم، گفت: ملت با بصیرت ایران با همه مشکلات و تنگنا‌های اقتصادی، مقابل ترفند دشمن ایستاد و میان اعتراض و آشوب تفکیک قائل شد.
کد خبر: ۵۵۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ - 05December 2022

همراهی مردم با اغتشاشات، اقدام نظامی دشمن علیه کشور را درپی داشت/ با مرتفع کردن مشکلات زمینه رضایت‌مندی مردم را فراهم کنیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یکشنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: دشمن از رویارویی نظامی با ایران اسلامی ناامید شده و به همین دلیل تهدیدات فضای مجازی، جنگ شناختی و رسانه‌ای را علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده است.

سردار باقری ادامه داد: به همین دلیل در چند وقت اخیر با سبد متنوعی از تهدید‌های دشمن در راستای ایجاد ناامنی و آزار و اذیت ملت ایران مواجه شدیم.

وی افزود: اگر دشمن با روی خوش مردم مواجه می‌شد، چه بسا از تهدید نظامی هم استفاده می‌کرد؛ اما ملت با بصیرت ایران با همه مشکلات و تنگنا‌های اقتصادی، مقابل ترفند دشمن ایستاد و میان اعتراض و آشوب تفکیک قائل شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: تنها جمع بسیار محدود و ناچیزی در اثر غفلت و یا گمراهی با دشمن در آشوب‌ها همراه شدند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است که با شناسایی نقاط ضعف و بزرگنمایی آن‌ها به کشور آسیب وارد کند و در این شرایط ما به‌عنوان مسئول، موظف و مکلف هستیم که این ضعف‌ها را شناسایی و مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی بخش‌های مختلف اجرایی کشور برای برطرف کردن مشکلات، تأکید کرد: هرچند با وجود تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی دشمن، کار‌ها سخت شده، اما باید همه تلاش خود را برای جلب رضایت مردم بکار بگیریم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نسبت به وظایف خود در مقابل قشر جوان و بانوان کوتاهی کرده‌ایم و باید آن را جبران کنیم، گفت: امروز جذابیت فضای مجازی داخلی نسبت به فضای خارجی قابل قیاس نیست و این یک ضعف محسوب می‌شود.

بقا و سربلندی ایران بدون خلیج فارس معنا ندارد
سردار باقری در ادامه اظهار داشت: کشور ما دارای ۲ منطقه حیاتی است که یکی از آن‌ها به مانند همه کشور‌ها پایتخت و دیگری منطقه خلیج فارس است؛ به نحوی که بقا و سربلندی ایران بدون خلیج فارس معنا ندارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: یک طرفِ خلیج فارس، تنگه هرمز به‌عنوان گلوگاه صادرات و واردات کشور و سمت دیگر خوزستان به‌عنوان منبع اصلی انرژی فسیلی نفتی قرار دارد.

وی افزود: بین این ۲ منطقه، استان بوشهر که از نظر خشکی، ساحل و دریا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، قرار دارد که با داشتن منبع اصلی گاز کشور و صادرات بخشی از نفت و صنایع به لحاظ راهبردی نسبت به سایر استان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرلشکر باقری گفت: تاریخ پر افتخار استان بوشهر در گذشته و به‌خصوص در دوران دفاع مقدس در برابر متجاوزان نشان از رشادت، ایثار، تدبیر و مشارکت در دفاع از کشور است که نشان‌دهنده تدیّن مردم، پیشگامی در تمسک به قرآن و علوم قرآنی، خونگرمی، ولایتمداری، و تعصب به دین و مذهب، میهن و رهبری است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه عنوان کرد: به دلیل اهمیت ظرفیت منطقه خلیج فارس همواره از منظر نظامی، جمهوری اسلامی با تهدیدات گوناگونی از سوی آمریکایی‌ها و همراهان آن‌ها در منطقه مواجه بوده است.

اقتدار جمهوری اسلامی مانع حضور ناو‌های هواپیمابر در خلیج فارس شده است
وی ادامه داد: با اقتداری که جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایجاد کرده است در ۲ سال گذشته هیچ‌گونه ناو هواپیمابری وارد خلیج فارس نشده و آن تعداد ناو‌هایی که بودند، نیز از خلیج فارس بیرون رفته‌اند و اکنون بیش از هزار مایل با ما فاصله دارند.

سردار باقری با بیان اینکه آن‌ها اقرار می‌کنند که با بُرد موشک‌های ایران ماندن در خلیج فارس با خطر بالایی همراه است، گفت: هرچند دشمن دست‌بردار نیست و با شکل‌های گوناگون نظامی، استقرار پایگاه‌هایی در خلیج فارس و اضافه کردن رژیم صهیونستی به دنبال توطئه هستند، اما شرایط نظامی و دفاعی امروز جمهوری اسلامی قابل قیاس با گذشته نیست.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور مؤثر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی، دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند در منطقه انجام دهند.

بنابراین گزارش، سرلشکر باقری شامگاه شنبه هفته جاری در سفری ۲ روزه وارد استان بوشهر شد که در این سفر امیر سرلشکر «موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح، وی را همراهی می‌کنند.

شرکت در صبحگاه مشترک، افتتاح نمایشگاهی از توانمندی نیرو‌های مسلح، بازدید از مراکز نظامی و دیدار با مقامات استانی از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به استان بوشهر است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها