بازدید دانش آموزان دختر از موزه دفاع مقدس اردبیل

دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر سرعین از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل بازدید کردند.
کد خبر: ۵۵۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ - 05December 2022

بازدید دانش آموزان دختر از موزه دفاع مقدس اردبیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر سرعین امروز (دوشنبه) به همراه اولیای مدرسه با از بخش‌های مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل بازدید کردند.

در این بازدید «زکریا شکری» و «اصغر زکی‌پور» از پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس استان به بیان دلایل انتخاب عنوان دفاع مقدس برای جنگ تحمیلی هشت ساله پرداختند و دلایل پیروزی رزمندگان اشاره و خاطراتی از دوران دفاع مقدس را بازگو کردند.

زکی‌پور اظهار داشت: در دفاع مقدس فرهنگی کم نظیر و عاشورایی بر جبهه‌ها حاکم شده بود و این فرهنگ تاریخ‌ساز شد و اکنون با شرایط و واقعیت‌های موجود فرهنگی و اجتماعی نیازمند مطالع تاریخ دفاع مقدس هستیم تا با فرهنگ سازی جامعه را از این گرفتاری فرهنگی موجود نجات دهد.

«علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و باید الگوهایی شایسته برای خود انتخاب کنند.

واحد افزود: شهدا بهترین و مناسب‌ترین الگو برای نسل نوجوان و جوان برای ساختن آینده‌ای بهتر و روشن هستند و به حق می‌توان با این ستاره‌ها راه را پیدا کرد.

در پایان این بازدید، هدیه فرهنگی و کتاب دفاع مقدس توسط مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به دانش‌آموزان اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار