همرزم شهید چمران:

مردمداری و آرامش از خصوصیات بارز دکترچمران بود/شهیدچمران با تدبیرخود قضیه کردستان را حل کرد

شهید چمران زاهد به تمام معنا بود و در صحنه های نبردخونین که بچه های ما تکه تکه می شدند و خون ها ریخه می شد، وقتی رزمندگان به چهره آرام دکتر نگاه می کردند، تمام روحیه ها مجددا به دست می آمد.
کد خبر: ۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۲ - 19June 2013

مردمداری و آرامش از خصوصیات بارز دکترچمران بود/شهیدچمران با تدبیرخود قضیه کردستان را حل کرد

 

محمد حسین جعفری در گفت وگو باخبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: شهید دکترچمران در نهایت آرامش و ثبات فکری و روحی بودند و همواره سعی می کرد این آرامش را به دیگران انتقال بدهد.

وی خاطرنشان کرد: دکتر چمران به لحاظ اخلاقی فارغ از هرگونه کبر وخودخواهی بود و عدم وابستگی وی به دنیا و داشتن روحیه مردم داری و  ولایت پذیری از خصوصیات بارز شهید چمران بود.

جعفری با اشاره به وجود 120 گروه مسلح ومبارز ، گروههای فلسطینی و چریکی با مرکزیت الفتح در لبنان خاطرنشان کرد: آن زمان درمجموع 120 گروه در لبنان و استانهای جنوب بیروت مستقر بودند و هنگامی که دکتر چمران وارد صحنه های نظامی وسیاسی لبنان شد، گروه « عمل» تنها گروهی بود که وارد عرصه نبرد با صهیونیستها شد.

وی افزود: این گروه کم ِعده و عُده به همراه شهید چمران در نهایت ضعف نیروی انسانی وامکانات مادی و بسیار تخریب شده صحنه سیاسی لبنان، جلودار خط مقدم نبرد با صهیونیستها بود در حالی که بقیه در لاک دفاعی خودشان فرو رفته بودند.

وی افزود: این گروه با طرح های نو و بدیعی که دکتر چمران به اجرا می گذاشت، آرام آرام قوت گرفت و توانست درداخل قدرتش را به رخ داخلی ها بکشاند و آرام آرام تا زمان مفقودی امام موسی صدر و تا پیروزی انقلاب اسلامی، این قدرت  وجود داشت و در حدی بود که اگر انقلاب ما در سه روز به نتیجه نمی رسید و با بحران مواجه می شد، این سازمان تازه تأسیس می توانست انقلاب را از بحران نجات دهد که خوشبختانه انقلاب اسلامی در این برهه پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه شهید دکترمصطفی چمران 22 سال از عمرش را درصحنه  های سیاسی و فاز نظامی در مصر و لبنان وهمچنین برای انقلاب اسلامی گذراند، خاطرنشان کرد: شهید چمران برای انقلاب زحمات زیادی کشید و زمانی که بعد از پیروزی انقلاب  برای تبریک نزد امام خمینی(ره) رفت، امام(ره) گفته بود که برای انقلاب بحرانهایی ایجاد می شود که باید برای رفع آن دکتر را نگه داشت .

جعفری گفت: دکترچمران به خوبی توانست با مأموریت هایی که امام(ره) به او محول کرد، گره های مختلف از جمله قضیه کردستانات را حل کند و اگر دکتر چمران و تدبیر وی نبود، قضیه کردستانات با مشکل مواجه می شد و 4 استان کردنشین ما از ایران جدا می شد که تصور می شد حتی استانهای دیگر نیز دچار خطر شوند. به هرحال دکتر توانست قضیه کردستانات را در ریشه بخشکاند.

وی به آزاد سازی سوسنگرد به فرماندهی و طراحی دکتر چمران اشاره کردوگفت: زمانی که سوسنگرد آزاد شد این واقعه بزرگترین و غرورآفرین با فرماندهی ، طراحی و رشادت های دکترچمران بود. با آزادسازی سوسنگرد نقشه های دشمنان یکی پس از دیگری نقش بر آب شد و صدام متوجه خطر شد.

همرزم شهید چمران گفت: وقتی که دکترچمران زخمی ومجروح شد، یک پیام به همه کفار عالم بویژه صدام داد که در این پیام گفت: این تاسوعا بود، دشمن منتظر عاشوراها باشد که دشمن از لاک تهاجمی در آمد.

وی در پاسخ به این سوال که باید چه کرد تا آثار واندیشه های دکترچمران بیش از پیش به مردم معرفی شود؟ خاطرنشان کرد:باید آثار و دست نوشته های شهیدچمران چه در قالب لوح فشرده چه در قالب فیلم میان مردم بویژه نسل جوان منتشر شود. این آثار در بنیاد شهید چمران در قالب آثار نوشتاری، کتاب و لوح فشرده موجود است که باید مردم با این آثار بیشتر آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی می تواند با ساخت فیلم های سینمایی و مستند با موضوع شهدای دفاع مقدس از جمله شهید چمران، شناخت ومعرفت مردم را نسبت به زندگی شهدا و بینش و تفکرات آنها تقویت کند.جامعه ما به شدت نیاز به الگوی برتر دارند و این الگوها، شهدای گرانقدر ما هستند.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار