همرزم شهید چمران:

شجاعت ومدیریت از ویژگی های بارز شهیدچمران بود/نسل جدید شناخت چندانی از شخصیت چمران ندارند

مدیریت و شجاعت شهید چمران از ویژگی های بارز این شخصیت بزرگ است . شهید چمران به خوبی مدیریت های کلاسیک جنگ های نامنظم و حتی جنگ های منظم را می دانست.
کد خبر: ۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶ - 19June 2013

شجاعت ومدیریت از ویژگی های بارز شهیدچمران بود/نسل جدید شناخت چندانی از شخصیت چمران ندارند

مدیریت و شجاعت شهید چمران از ویژگی های بارز این شخصیت بزرگ است . شهید چمران به خوبی مدیریت های کلاسیک جنگ های نامنظم و حتی جنگ های منظم را می دانست.

دکتر احمد اصغریان جدی، همرزم شهید چمران درگفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: شهید مصطفی چمران در دوران نبرد همواره به ما آموزش می داد که در جایی که به سمت دشمن پیش روی می کنیم، افرادش عقب باشند اما خودش همیشه جلوتر از بقیه حرکت می کرد و دیگران پشت سرش می آمدند.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران هر فرد را به فراخور استعدادش در موقعیت های مخصوص خود قرار می داد، خاطرنشان کرد: شهید چمران دراوج درگیری های جنگ و حتی در زمان استراحت که نیروهای خودی عقب می آمدند، برای آنها بویژه بچه های دانشگاه، آزمایشگاه علمی راه اندازی کرده بود که مثلا چطور مین ها را بتوان خنثی کرد یا چگونه موشک ساخت و حتی در یک سال اول زیردریایی برای شناسایی دشمن ساخته شد.

وی افزود: دکترچمران مدیریت استثنایی داشت و فکر و دغدغه وی همواره این بود که بحث های علمی و تحقیقاتی در اوج بحران و درگیری ها  تداوم داشته باشد و حتی زمانی که اهواز داشت سقوط می کرد، دست از کارهای علمی وتحقیقاتی برنمی داشت.

دکتر جدی به مبارزات دکترچمران در مصر، لبنان و جنگ های نامنظم اشاره کردوگفت: دکترچمران با کوله باری از علم وتجربه خود به خوبی توانست مدیریت خوبی در دوران مبارزات خود داشته باشد .

وی به تهمت هایی که به دکترچمران در آن دوران زده می شد اشاره کرد وگفت: شهید چمران در اوج تهمت های فراوان، فقط دراندیشه نبرد و مبارزه با دشمن بود و به جای جواب دادن به تهمت های دشمنان، به مبارزات خود علیه باطل می پرداخت.

دکتر جدی با اشاره به اینکه متأسفانه نه نسل قدیم نه جدید شناخت کافی وجامعی از خصوصیات دکتر چمران ندارند، خاطرنشان کرد: باید نسل های مختلف را  با اندیشه ها و بینش های دکترچمران بیشتر آشنا کنیم.

وی خاطرنشان کرد:  متأسفانه در حوزه های علمی به صورت تخصصی درخصوص زندگی نامه دکترچمران ومبارزات و اندیشه های وی کار خاصی صورت نگرفته  و در این زمینه هیچ کسی در قالب تز دکترا روی این مسأله کار نکرده است البته کتابهایی درخصوص زندگی نامه چمران و مبارزات این شخصیت به چاپ رسیده و در اختیار مردم قرار گرفته که به نظر نمی تواندبه عنوان یک روش علمی جوابگو باشد. ما باید بتوانیم چمران شناسی خوبی انجام دهیم و در بعد علمی، شخصیت دکترچمران را به عموم مردم آشنا سازیم همان کاری که در خصوص شریعتی به خوبی صورت گرفت و خوشبختانه شریعتی شناسی خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران یک اسطوره و یک انسان استثنایی در طول تاریخ ایران به شمار می رود، خاطرنشان کرد: این آدم استثنایی با رشادت های خاص خود در خاک مصر و لبنان و پاوه حضور پیدا کرده و  با مدیریت خوب خود درجنگ های نامنظم ، نقش موثری داشت از این رو باید  مردم ما بیشتر با زوایای شخصیتی دکترچمران و رشادت های وی آشنایی پیدا کنند.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار